Nakonec se ukázalo, že pořizovací cena úžasné Pumy je téměř dvojnásobná ve srovnání s konkurenčními vozidly ASCOD (General Dynamics), CV90 (BAE Systems) a Lynx (Rheinmetall). Obchodní zastoupení typu Puma PSM (Německo) sice nabízí jako protihodnotu vysoké ceny desetiletý provozní cyklus, ale zde si nelze dělat iluze. Stačí se podívat, kolik obrněná technika naší armády najede za rok kilometrů. Za deset let to je tak na zajetí motoru, takže jakési provozní výhody jsou reklama v rozporu s praxí s cílem udržení extrémní ceny.
Vozidlo Puma navíc dokáže přepravovat pouze šestičlenné družstvo, což je takticky nevýhodné. Jako ideální počet se předpokládá osm vojáků ve dvou čtyřčlenných týmech a místo se vždy hodí. Přes malou přepravní kapacitu je BVP Puma stejně velké jako konkurenční typy a prakticky nejtěžší. Z toho v souladu s fyzikálními zákony vyplývá, že je i finančně nejnákladnější z hlediska provozu. Puma může používat pouze bezosádkovou věž Lance s automatickým kanonem ráže 30 mm, zatímco ostatní výrobci nabízejí širší spektrum výzbroje, až do ráže 40 mm a zároveň i možnost věží s osádkou. Ty se v praxi prokazují vyšší bojovou hodnotu, protože kombinují jak elektroniku, tak lidské smysly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV