Michael Rada: V Paříži zahrady, V Praze hřbitovy

03.01.2017 8:35 | Zprávy

Po tématu výstavby nového ocelového úřednického města, s nímž přišel pan ministr, je na čase srovnat, jak se ke svému hlavnímu městu chovají politici tuzemští a ti zahraniční. Jedni jej mají za tučné sele, či spíše oslíka otřes se, druzí za místo pro život.

Michael Rada: V Paříži zahrady, V Praze hřbitovy
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

K příkladu zahraničnímu bych rád uvedl, že jsem si vzal za vor město, které již několikrát prokázalo, že budoucnost v něm nekončí včera, jako v tom našem, či těch východních, ale že je možné vidět i dál, než na obsah vlastní kapsy.

Nejaktuálnější novinkou je skutečnost, že vedení města nad Seinou, povolilo výstavbu městských zahrad všem. Ale tím to nekončí.

Vedení města nenařizuje.

Vedení města žádá obyvatele o podporu a pomoc při oživení a ozelenění města.

Namísto zákazů a příkazů, tak přichází na scénu dialog, neboli tabuizované téma v tuzemsku.

Tento příspěvek má pořadové číslo 99

A bohužel ani on není ukázkou toho dobrého, z čeho se budou moci učit v zahraničí.

Ještě pro ty, kdo preferují angličtinu, článek v ní a dokonce, výjimečně i článek v češtině, který jsem objevil náhodou při rešerši pro tento článek. Jako v jiných případech, ani tentokrát se zprávou nepřišlo žádné ministerstvo, či jím placená organizace, ale někdo zcela úplně jiný.

Možná, že si říkáte, proč v druhé části názvu zmiňuji v jedné větě Prahu a Hřbitovy.

Je to jednoduché, nemyslím tím totiž hřbitovy pro zemřelé obyvatele, nebo jejich domácí (živé) domácí miláčky, ale hřbitovy, které nazýváme naším pokladem – průmyslem, tahounem ekonomiky. Každá nová továrna, sklad, hala, mířící na zelenou louku jsou totiž hřbitovem.

Hřbitovem, na jehož výstavbu stát přispívá, politici tleskají a snaží se předhánět o to, kdo přinese slib větší částky a většího počtu pracovníků a samozřejmě i investice. To že na konci se splní jen zlomek, už to, co tleskali neřeší. Mezi prsty jim zůstalo dost na to, aby se neměli špatně.

Ještě se však vrátím k Paříži, tam bych doporučoval více než polovině Čechů se nevydávat vlastním vozem od poloviny příštího roku, tedy června 2017. Od té doby totiž bude platit vyhláška, která vjezd vozidlům starším 20ti let a to znamená skutečně více než polovina tuzemského vozového parku.

Zatímco se v Paříži chystá zákaz aut se spalovacím motorem, tedy skutečných znečišťovatelů, přijímá Pražská vládnoucí vrstva, zákaz nejen SEGWAY, ale i všech prostředků osobní čisté přepravy, které mají ve své výbavě zařízení zvané gyroskop.

V praxi to znamená, že mnohé motocykly, ale ani například vrtulníky se nesmí na, nad a pravděpodobně ani pod ulicemi města pohybovat. Mám obavu, že i některé vozy METRA, mají tuto technologii integrovanou, a proto bych doporučil její zastavení.

Souhlasím s tím, že půlmetráková SEGWAY pod dozorem Ruských zlatokopů na chodníky nepatří, nemohu však souhlasit s tím, aby šmahem byly vyloučeny ze stejného pohybu i všechny ostatní přístroje jen proto, že si politik nevzal čas zjistit, jaký je mezi nimi rozdíl.

A tak to vypadá, že zatímco v Paříži bude zeleně a čistého vzduchu přibývat, bude v Praze obého ubývat, a to dlouhodobě a intenzivně.

Ještě, že bydlím v Plzni, řekl bych, kdyby ulice stále sypané rozbitým sklem neprořezávali mé pneumatiky a vzduch se dal dýchat nejen ve dne, ale občas i v noci, kdy nastává upouštění kotlíků plných jedů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Pavel a Řehka nevědí o čem mluví

12:22 Jiří Paroubek: Pavel a Řehka nevědí o čem mluví

…a rozhodně to není v zájmu českých občanů. Významná část české politické elity, včetně té armádní, …