Pak ovšem nastoupili další projektanti. Prý aby se zkvalitnila doprava ještě více. Odbočky, přípojky, odbočky, přípojky... a nakonec ještě i semafory. A už jsou dopravní zácpy. Nebo Jižní spojka. To samé. Přivaděč do Jinonic. A tak bychom mohli pokračovat v hodnocení, nakolik se doprava zrychlila a zkvalitnila, nebo nakolik se původní projekty zkazily nesprávnými zásahy.
Za "strašlivé totality" byly na osobní automobily pořadníky, čekalo se i několik let. Pak se také stály fronty. Proč to ale bylo? Nemusím pamětníkům připomínat, že na odstavných parkovištích mladoboleslavské Škodovky byly stovky nových automobilů, které se nesměly prodat. Proč? Byla to šikana? Ne! Tím se právě reguloval počet vozidel na silnicích, aby nedocházelo k zbytečným zácpám. Z toho důvodu byl také omezen a regulován dovoz vozidel ze zahraničí.
Je potřeba psát o tom, jak byla do roku 1989 perfektně propracovaná nákladní doprava po železnici? Ale nákladová nádraží byla na lukrativních pozemcích v centrech měst. A tak se nákladní doprava musela přesunout na silnice. Co to způsobilo, nemusím uvádět.
Zapomenuté dopravní projekty. Měl jsem, jako jediný novinář, povolení od projektantů publikovat o jejich projektech. Byly to zajímavé věci, některé se ale nakonec nikdy nerealizovaly. Proč? Údajně na to nebyly peníze, a pak také jejich tvůrci upadli v nemilost vrchnosti. A také se jejich kanceláře "privatizovaly", protože byly na lukrativních místech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV