Podle posledních údajů SAP se produkce osobních aut a LUV za prvních pět měsíců zvýšila o více než 5 % na téměř 625 tisíc, což mimochodem znamená, že se dále zvyšuje zastoupení automobilek a jejich dodavatelů na produkci celého průmyslu, exportu a vlastně i HDP, který závisí na jejich výkonu už téměř z deseti procent. Při své pokračující expanzi automobilky stále najímají nové zaměstnance (+5 % v Q1) a současně jsou i jedním z nejlépe platících zaměstnavatelů, který i letos poměrně rychle zvyšuje mzdy svým zaměstnancům (+5,9 %).
Tuzemské automobilky se vezou na vlně rostoucí evropské poptávky započaté už v úvodu roku 2013. Po čtyřech letech sice prodeje ztrácí na tempu, avšak ani tak není nárůst prodejů zanedbatelný. Stále více se však dere na mysl otázka, kdy to asi skončí, nebo jak dlouho ještě bude moci česká ekonomika – jako druhá nejvíce závislá země na výrobě automobilů – na automobilky spoléhat.Zda se totiž po rekordně dlouhé expanzi už na obzoru nerýsují známky útlumu. Někdo takový pocit mohl mít už po slabých prodejích v dubnu, avšak silná květnová čísla potvrdila, že šlo jen o krátkodobý výkyv spojený se svátky. To by ovšem jako důvod pozitivního očekávání do dalších měsíců jako vysvětlení nestačilo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV