Lepší květnový výsledek zmírnil propad automotive z předchozích 20 % na 14 %. Ve srovnání s rokem 2019 se v tomto období nicméně vyrobilo o 140 tisíc vozů méně a roční produkce se tak nebezpečně přiblížila na dohled milionové hranice, zatímco v nejlepších letech dosahovala přes 1,4 mil. vozů.
I nadále platí, že výsledky jednotlivých tuzemských automobilek jsou diferencované. Výrazně slabší bylo pět prvních měsíců roku pro největšího tuzemského producenta, zatímco automobilka Hyundai svoji výrobu o 16 % zvýšila. To ji mimochodem dopomáhá i ke zvyšování tržního podílu na stále se zmenšujícím evropském trhu, kde se již rychle přibližuje pětiprocentní hranici.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV