Reálný pokles tržeb ve službách dosáhl ve druhém čtvrtletí téměř 20 %. Vzhledem k různé povaze jednotlivých typů služeb byl dopad korona-krize napříč odvětvími logicky rozdílný. Nejhůře situaci podle očekávání odnesly služby spojené s cestovním ruchem. Šlo především o ubytování a pohostinství, kde výpadek tržeb dosáhl téměř 60 %. Vzhledem k tomu, že restauratéři měli přece jen nějaký manévrovací prostor i v době odstávek (prodej z okna, rozvoz jídla), nezasáhla je vlna restrikcí až tak drasticky jako hoteliéry. A ještě hůře na tom byly cestovní agentury, které přišly téměř o vše (-89,3 %) a vzhledem k uzemnění flotil i letecké společnosti (-86,2 %).
Snížení tržeb postihlo prakticky všechny obory služeb s výjimkou IT a telekomunikací. Je to v podstatě nepřekvapivý výsledek, když vezmeme v úvahu, že korona-krize „vyhnala“ zaměstnance na homeoffice a firmy přinutila konečně pokročit v IT řešeních. Situace výrazně nahrávala i kurýrním a poštovním službám, jejichž boom šel ruku v ruce s expanzí e-shopů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV