"Platy se zvyšují a firmy stále nemohou najít ty správné uchazeče na vybraná místa. Není proto výjimkou, že sahají k alternativním cestám, jak získat toho správného pracovníka. Začíná to u finanční odměny za přivedení spolupracovníka a končí náhradou obyčejných pracovních inzerátů za profesionálně zpracované video prezentace, které mají uchazeče na dané pracovní místo nalákat. Firmy také daleko více než dřív dávají důraz na firemní benefity. Kromě standardní delší dovolené nebo stravenek už dbají také na úroveň firemní kultury a nebo nabízejí služby hlídání dětí či paní na úklid. Doba je taková, že najít dobrého zaměstnance je jako hledat jehlu v kupce sena. Tlak se ze zaměstnanců přenáší na zaměstnavatele a Češi začínají být nedostatkovým zbožím."
Autor je analytik investiční společnosti
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV