Rakousko a Německo vybudovalo v posledních desetiletích hustou dálniční síť s poměrně vysokou kvalitou. Dálnice v Německu i Rakousku vždy byly synonymem rychlosti a pohodlí. Bohužel dnes už musíme mluvit jen v minulém čase. Za posledních deset let, kdy pravidelně jezdím do rakouských Alp, se podmínky na dálnicích v obou těchto zemích změnily bohužel k horšímu. Pokud se rozhodnete jet do Itálie nebo do rakouských Alp přes Rakousko, většinou projíždíte spolkové země Horní Rakousko, Salcbursko, často i Tyrolsko. I když je zde maximální povolená rychlost na dálnicích 130 km/hod., ihned za hranicí začíná rychlostní šikana 100km/hod. Nejprve v tunelech, pak ale i na rovných přehledných úsecích, v blízkosti měst snížená na 80km/hod.
Nejlepší záminka k šikanování řidičů? Srdnatý boj za snižování emisí
Ale to není všechno, v oblastech IG-L (Immissionsschutzgesetz Luft čili zákon na ochranu ovzduší - ZDE), na ně můžete narazit třeba na úsecích západní A1 (směřující do Alp) nebo inntalské dálnice A12 směrem na Innsbruck, na které jsou IG-L zóny téměř po celé dálnici. V těchto IG-L zónách se připravte na permanentní omezení 100km/hod., často snížené na 80km/hod. Při překročení rychlosti vám rakouští policisté napaří pokutu nejen za překročení rychlosti, ale také za znečišťování životního prostředí. A ta se může vyšplhat až na 2 000 EUR (více než 50 000 Kč)!
A aby toho nebylo málo, od roku 2017 vám zde navíc mohou zakázat pokračování v jízdě, což rakouští policisté řeší „botičkou“ nebo odebráním klíčků od auta přímo na místě. A proč tak drastické pokuty? Obava o bezpečnost nebo nebezpečné úseky? Ale kdeže, důvodem vzniku IG-L zón je snaha o snižování emisí. Proto tato omezení neplatí pro elektromobily.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV