Robert Troška: Na dálnicích vládne rychlostní šikana se zeleným terorem

29.03.2025 12:26 | Komentář

Za posledních deset let vyrostla rychlostní omezení jak houby po dešti. V Rakousku dostanete pokutu nejen za rychlost, ale také za znečišťování životního prostředí.

Robert Troška: Na dálnicích vládne rychlostní šikana se zeleným terorem
Foto: Archiv Roberta Trošky
Popisek: Robert Troška

Rakousko a Německo vybudovalo v posledních desetiletích hustou dálniční síť s poměrně vysokou kvalitou. Dálnice v Německu i Rakousku vždy byly synonymem rychlosti a pohodlí. Bohužel dnes už musíme mluvit jen v minulém čase. Za posledních deset let, kdy pravidelně jezdím do rakouských Alp, se podmínky na dálnicích v obou těchto zemích změnily bohužel k horšímu. Pokud se rozhodnete jet do Itálie nebo do rakouských Alp přes Rakousko, většinou projíždíte spolkové země Horní Rakousko, Salcbursko, často i Tyrolsko. I když je zde maximální povolená rychlost na dálnicích 130 km/hod., ihned za hranicí začíná rychlostní šikana 100km/hod. Nejprve v tunelech, pak ale i na rovných přehledných úsecích, v blízkosti měst snížená na 80km/hod.

Nejlepší záminka k šikanování řidičů? Srdnatý boj za snižování emisí

Ale to není všechno, v oblastech IG-L (Immissionsschutzgesetz Luft čili zákon na ochranu ovzduší - ZDE), na ně můžete narazit třeba na úsecích západní A1 (směřující do Alp) nebo inntalské dálnice A12 směrem na Innsbruck, na které jsou IG-L zóny téměř po celé dálnici. V těchto IG-L zónách se připravte na permanentní omezení 100km/hod., často snížené na 80km/hod. Při překročení rychlosti vám rakouští policisté napaří pokutu nejen za překročení rychlosti, ale také za znečišťování životního prostředí. A ta se může vyšplhat až na 2 000 EUR (více než 50 000 Kč)! 

A aby toho nebylo málo, od roku 2017 vám zde navíc mohou zakázat pokračování v jízdě, což rakouští policisté řeší „botičkou“ nebo odebráním klíčků od auta přímo na místě. A proč tak drastické pokuty? Obava o bezpečnost nebo nebezpečné úseky? Ale kdeže, důvodem vzniku IG-L zón je snaha o snižování emisí. Proto tato omezení neplatí pro elektromobily. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Premiér mlátil prázdnou slámu

14:56 Jiří Paroubek: Premiér mlátil prázdnou slámu

Evropské elity jsou zřejmě nepoučitelné. Iniciativa amerického prezidenta a jeho administrativy je v…