Poslední řešení navrhl stát (státní koruna), který projektem za čtyřicet miliard zajistí dopravu cestujících novým, zčásti tunelovým spojením (jakási obdoba metra) a s dokončením trasy vlaku do Kladna. S prodloužením trasy metra A na letiště se totiž už nepočítá, protože to je jiná, komunální koruna, a ta se bude investovat jinde.
Politika k pláči
Původní prodloužení trasy metra A až na pražské letiště bylo projektováno ve výši 17 miliard korun a to v době, kdy se trasa A dostavovala k Motolské nemocnici. Tato část metra, otevřená 6. dubna 2015, je posledním dostavěným úsekem pražského metra. Skoro monopolní projektant, firma Metroprojekt, zpracovala analýzu a v roce 2018 zvýšila cenu prodloužení trasy metra A na letiště na 26,8 miliard komunálních korun a termíny realizace protáhla na jedenáct let. (1). A to pro trasu, jejíž nemalá část měla vést nad povrchem.(?) Přiznejme, že to i socialismus stavěl rychleji. Stačí se podívat na historii výstavby tras metra z této doby. A protože město Praha se za posledních mnoho let už na nic kloudného dopravně nezmohlo, stát se rozhodl, že opráší projekt obsluhy letiště z devadesátých let s tím, že holt dnes vyjde třikrát dráž. Politika k pláči.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV