První s ní přišel Prius Prime, který využil technologii Panasonic HIT. (viz) To, že lze vyrobit střechu s fotovoltaickými panely, která vypadá naprosto stejně jako ta běžná, už svět přesvědčila Tesla. A její šéf a vizionář nelenil a přišel s další „hvězdou“ své nabídky, s Teslou Cybertruck. Tu můžete mít i se solární střechou, pokud ovšemže hledáte úsporné auto s neotřelým designem. Každý na to samozřejmě nebude, a navíc Tesla využívá fotovoltaiku především k většímu dojezdu svých bateriových vozidel.
V autobusové dopravě je situace jiná. Zajímavou cestou se vydala společnost FlixBus, která začala s testováním autobusu, jehož střecha je ze solárních panelů. Cílem je snížit spotřebu nafty. První data z provozu ukazují, že přes den takový vůz ušetří zhruba 7 % spotřeby. Celkově dodatečné zařízení váží sice okolo 47 kg, ale přesto provoz ukázal úsporu v průměru 1,7 litru nafty na sto kilometrů. To pro dálkové autobusy křižující Evropou ale nejsou žádná malá čísla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV