Ano, je možné intenzitu kamionů snížit, ale část této přepravy musí převzít jiné dopravní systémy. Především železniční a vodní doprava. A jsme u jádra problému.
Vodní doprava v České republice skomírá a skomírá. Ačkoliv se stránky médií plní sliby a nebo dokonce odvážnými plány na stavbu kanálu Dunaj- Odra - Labe, výraznějšího dopadu na provoz kamionů se jen tak nedočkáme, protože stav vodní dopravy je stále neutěšený a jen tak rychle se to nezmění.
Podstatně lepší situace se jeví v železniční nákladní dopravě, ale ani zde to není žádná sláva. Ne že by nebyl zájem dopravců. Ti, kteří jsou ve sdružení ŽESNAD , představují dnes skoro třicítku firem a rozhodně mají zájem část dopravy ze silnice převzít. Co jim brání je naprostý nedostatek kolejí a překladišť. Vozidla a lokomotivy totiž mohou jak nakoupit, tak i pronajmout, ale nové tratě nikoliv. A ty se staví jen velmi málo a velmi pomalu.
A nic nepomáhá, že i nákladní železniční doprava jde cestou moderních, zcela bezpečných železnic. Příkladem budiž jako první Metrans Rail, který už vypravil běžný vlak s automatickým zabezpečovacím systémem. Ostatně k tomu ředitel ŽESNADU, Oldřich Sládek, říká: „Je to sice nákladné opatření, ale velmi důležitý krok pro bezpečnost české železnice.“ (ZDE)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV