„Na území Spojených států vznikla řada silných technologických společností, které hrají významnou roli v americké ekonomice. Hospodářství Evropské unie se více spoléhá na automobilový průmysl. Společnosti jako Apple, Google, Amazon či Microsoft nám však chybí,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Podle žebříčku společnosti Interbrand je Apple nejcennější značkou na světě. Její hodnota je odhadována na 234,2 miliardy dolarů. K podobnému závěru dospěl i časopis Forbes, který koncem května odhadl hodnotu Applu na 205,5 miliardy dolarů. Značka nakousnutého jablka si udržuje velký náskok před dalšími konkurenty povětšinou z technologického sektoru.
Interbrand se s Forbesem shodují i na druhé nejcennější značce, kterou je Google. V obou žebříčcích je přitom shodně odhadnuta hodnota značky Google na 167,7 miliardy dolarů. Dále se však žebříčky liší. Interbrand si více cení značky Amazon než značky Microsoft, ale Forbes to vidí obráceně. Interbrand rovněž z první desítky úplně vyřadil Facebook. Forbes však značku Facebook zařadil na páté místo.
Naopak Forbes do první desítky nezařadil značku Mercedes-Benz, která by podle něj měla být až na 17. místě. Interbrand však značku Mercedes-Benz zařadil na osmé místo hned za značku Toyota. I na dalších pozicích se žebříčky nejcennějších značek výrazně liší, přičemž odhadované ceny značek jsou v některých případech rozdílné o desítky miliard dolarů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV