Po loňské pražské konferenci Be In Karlín, která měla za cíl posílit sociálně odpovědné podnikání, se spojila desítka učitelů z Prahy, Chocně či Hradce Králové, aby změnili dosavadní způsob výuky ekonomie na středních školách. S ironickou narážkou na své nadšení pro obor se nazvali Učiteli z Marsu. Jejich cílem je vytvořit metodiku, která propojí teorii s tržní realitou. “Chceme, aby téma ze vzdělávacích programů – například marketingový mix – studenti poznali na fenoménu káva. Zažijí kávovou kulturu, seznámí se s pěstováním kávy, pracují s konkrétním produktem a prostředím” vysvětluje Táňa Šárovcová z Karlínské obchodní akademie.
Učitelé z Marsu se setkávají při projektových dnech každý měsíc v Praze a na konci roku chtějí realizovat projektový týden, kde chtějí představit metodické novinky a získat zpětnou vazbu od studentů. K Učitelům z Marsu se připojili i doktorandi z VŠE, kteří hledají inspiraci pro výuku vysokoškolských studentů a na středních školách by měli pomáhat jako mentoři.
“Učitelé z Marsu jsou příkladem pro celý vzdělávací systém. Nečekají na pomoc ministerstva či novou zázračnou učebnici, ale sami hledají příležitosti, jak přes vzájemnou spolupráci zvýšit kvalitu výuky. Bez vzájemného sdílení totiž není vzdělávání,” říká Tamara Kováčová z EDUin, kde vede projekt Otevřené vzdělávání.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva