Uvedený úřad vykonává dohled nad hospodařením stran a hnutí a politických institutů např. podle § 19f písm. a) zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a politických hnutích. Dezinformace úřad do veřejného prostoru vypouští takticky: Na oficiálních webových úřadu (ZDE) se je nedovíte; úřad navenek zachovává zákon a jeví se seriózně.
Jeden z jeho pracovníků však je trubačem falešných zpráv, které některé sdělovací prostředky publikují. Přitom se kryje „autoritou“ instituce, v níž pracuje.
A tak se např. dovídáme (server Lidovky.cz, 20. 12. 2017), že Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí došel po týdnech zvažování k závěru: billboardová reklama na knihu rozhovorů s prezidentem Milošem Zemanem je součást kampaně. Zeman by ji tak měl zahrnout do výdajového limitu. Serveru Lidovky.cz to naservíroval Jan Outlý, člen uvedeného úřadu. Na oficiálních stránkách úřadu (ZDE) však žádný takový závěr úřadu nenajdeme. Je to tedy závěr pouze jmenovaného pracovníka. Jde tak o zneužití jména úřadu k šíření fake news. Informace o pracovním zařazení pracovníka má přidat jeho falešné zprávě na věrohodnosti.
J. Outlý má přitom, v souvislosti s danými billboardy, jasno: „Posoudili jsme zmíněné billboardy a máme jako úřad za to, že naplňují definici volební kampaně dle volebního zákona. Čili úřad je považuje za prostředek kampaně a podle toho se k věci postaví.“ (Kandidáti mohou do voleb investovat max. 50 milionů korun.) A opět: Na oficiálních stránkách úřadu se nic takového nedovíte. Jde tak o informační subverzi jednoho ze zaměstnanců, který zneužívá jména úřadu a svého postavení v něm. Všimněte si formulací p. Outlého – máme jako úřad za to… úřad je považuje za… Záměna p. Outlého za úřad je tak téměř dokonalá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV