Žádost o podporu zřizovatele školy v plánu na rozdělení školy ZŠ Filosofská

01.06.2017 18:52 | Zprávy

ádost o podporu zřizovatele školy v plánu na rozdělení Základní školy Filosofská na dva samostatné a na sobě nezávislé subjekty dle jejich umístění, tj. na Základní školu Filosofská a Základní školu Jitřní – Žádost o návrat ke statusu quo před rekonstrukcí objektu Jitřní v roce 2008

Žádost o podporu zřizovatele školy v plánu na rozdělení školy ZŠ Filosofská
Foto: lipensko.org
Popisek: Nuselská radnice

My, obyvatelé hl. města Prahy, zejména pak rodiče a přátelé základní školy v Praze 4, Jitřní ulici č.p. 185/6 spadající pod Základní školu Filozofská, sídlem na adrese Praha 4, Filosofská 3, žádáme zřizovatele ZŠ Filosofská, tj. městskou část Praha 4 o podporu směřující k rozdělení Základní školy Filosofská na dva samostatné, na sobě nezávislé subjekty, a to dle jejich umístění, tj. na Základní školu Filosofská a Základní školu Jitřní, tzn. o podporu směřující k obnovení statusu quo před rekonstrukcí objektu Jitřní v roce 2008.

Důvody rozdělení:

Počty žáků se v objektu Jitřní, od jeho znovuotevření v roce 2010, každoročně zvyšují, a to z původních cca 130 dětí až na stávajících cca 450 dětí. S přihlédnutím k aktuálnímu počtu dětí navštěvujících objekt v ulici Filosofská (480), čítá celkový počet dětí ZŠ Filosofská 930 žáků. Ve spádové oblasti školy v Jitřní ulici aktuálně probíhá další masivní bytová výstavba, která bude generovat další nárůst počtu dětí v dané oblasti a s tím i související nárůst dětí navštěvujících, resp. hlásících se k povinné školní docházce do objektu v ulici Jitřní.

Odlišné zaměření jednotlivých objektů a s tím i související specifika vedení školy, specifika potřeb školy a specifika potřeb jejích žáků, kdy objekt Filosofská jako jazyková škola je specializován na výuku cizích jazyků, zatímco objekt Jitřní se dlouhodobě, resp. od počátku specializuje na výuku sportu, zejména atletiky. Tyto diametrálně odlišné specializace obou objektů vyžadují více než náročnou logistickou a manažerskou činnost ze strany vedení školy a generují řadu komplikovaných situací, které ve svém důsledku značně snižují efektivitu a kvalitu fungování obou objektů.

Rozdělením by byla zajištěna možnost efektivního a kvalitativně příznivějšího rozvoje obou objektů, když aktuální stav se jeví nevyváženým v neprospěch objektu Jitřní.

Již dnes disponuje objekt Jitřní parametry (personálními, majetkovými, odbornými, apod.), na základě kterých je tento způsobilý fungovat jako samostatná jednotka, resp. samostatná základní škola. Při rozdělení ZŠ Filosofská na dva samostatné na sobě nezávislé subjekty, by se tak v zásadě jednalo o administrativní rozdělení, nevyžadující zásadních, ekonomicky ani jinak náročných opatření, která by pro zřizovatele měla negativní dopad, a to ani, pokud jde o dopad požadovaného rozdělení do rozpočtu zřizovatele. Případné oddělení škol by bylo občany Hodkoviček a blízkého okolí vnímáno jako gesto vstřícnosti radnice a příkladného vnímání jejich potřeb.

Děkujeme

Za petiční výbor: Kateřina Bausteinová, Xenie Penížková, Jana Nováková, Markéta Vohralíková

Petici můžete podepsat ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Legislativní nedbalost

15:57 Zdeněk Jemelík: Legislativní nedbalost

V článku „Věrchuška a sprostý lid“ jsem uvedl, že vládnoucí vrstvy (věrchuška) se nezajímají o míněn…