Antonín Moskalík reaguje jako „nepříznivec automobilismu“. Nelíbí se mu, že na přepravu 70 kilo živé váhy je potřeba tuna kovů, gumy, plastu a dalších materiálů. Dal by přednost „vedle chůze též koloběžkám, jízdním kolům a jiným hmotnostně nenáročnějším pohybovadlům“. Větší pozornost by věnoval hromadné dopravě, zejména železniční.
A má recht! Stačí se podívat na pražské statistiky: tam se odehraje polovina cest veřejnou dopravou a čtvrtina pěšky nebo na kole. Automobilisté jsou tedy jen roztahovačnou menšinou.
V dalším zajímavém komentáři, který byl zbytečně publikován anonymně (je podepsán „luis příspěvky“), najdeme naopak argumentaci pro vlastnictví automobilu a pochybnost o budoucí převaze „dopravy jako služby“. Přichází také s myšlenkou půjčoven baterií, tedy místa, kde robotický manipulátor vytáhne z vašeho elektrického auta ty vybité a zasune na jejich místo ty nabité. Zabralo by to stejně času jako nabrat benzín u pumpy.
Pokud jde o ty výměnné baterky, jsme blízko reálné zkušenosti, tenhle model už byl od roku 2007 zkoušen společností „Better Place“. Začal demonstračními projekty v Kalifornii, Japonsku a Nizozemí, pak se dlouho nehýbal z místa, a nakonec se rozjel komerčně v Austrálii, Číně, Izraeli, Dánsku a na Havaji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV