Podle posledních informací zaznamenali studenti z ČR v rozmezí let 2003-2009 největší propad ze všech testovaných zemí. Zatímco země jako například Slovensko, Polsko či Maďarsko stoupaly, ČR spadla až na úplné dno! Je zřejmé, že strmý propad má na svědomí systémové pochybení v českém školství.
Navzdory slibům pravicových vlád, které si vždy vytkly oblast rozvoje vzdělávání jako svou zásadní prioritu, nebyla schopna Topolánkova, Fischerova ani Nečasova vláda přijít s jakoukoli smysluplnou systémovou změnou pro výuku, která by navázala na moderní trendy v zahraničí. Místo toho se Nečasova vláda zasadila o kolaps v čerpání peněz pro podfinancované školství, spustila šlendrián se státní maturitou či se pokusila o likvidaci regionálních škol.
ČSSD proto spolu s odborníky z akademické sféry přichází s iniciativou na zřízení odborné pracovní skupiny pro systémové změny ve výuce matematiky, mezi jejíž členy by patřili jak zástupci všech politických stran, tak zástupci ministerstva školství, odborné veřejnosti, škol i studentů. Hlavním cílem pracovní skupiny je navrhnout taková opatření, která by změnila systém výuky matematiky a zabránilo se tak dalšímu dramatickému propadu českých dětí ve znalostech z tohoto předmětu.
Tyto změny jsou mimořádně nutné nejen pro budoucnost českého školství, ale především pro budoucnost ČR. Právě zkvalitnění výuky je cestou k zvýšení konkurenceschopnosti a posléze i hospodářskému rozvoji naší země.
Pevně věřím, že akademik a ministr Petr Fiala má pro budoucnost českého školství stejnou vizi a tuto pracovní skupinu podpoří a bude se její práce sám aktivně účastnit.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz