Neustále odkládání této klíčové dopravní tepny považují Nezávislí za neudržitelné a ostudné, brzdící rozvoj zejména Olomouckého a Pardubického kraje. Uvědomují si, že tento postup by znamenal pravděpodobně další poplatek na takto vybudované komunikaci, ale podstatné podle nich je, aby komunikace existovala a podpořila rozvoj turistického ruchu a zaměstnanost. Podobný model existuje v sousedním Polsku, a nová dálnice tam už stojí.
Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová – advokátka a lídr Nezávislých v Olomouckém kraji:
„Máme dvě možnosti – buď budeme neustále lidem opakovat, že stát nemá peníze, a budeme čekat ještě jednu generaci, nebo stát přinutíme, aby umožnil postavit komunikaci R 35 soukromému investorovi, a budeme po ní za chvíli jezdit. Nezávislí se přiklání ke druhé možnosti – slov ,nejde to´už máme zkrátka dost. Ono to totiž vypadá, že jediná dálnice, která stojí za pozornost, je D1, a jediná města na naší mapě jsou Brno a Praha. Při vší úctě k těmto metropolím se ptáme – a co my na severu?“
Nezávislí hodlají tento postup koordinovaně prosazovat v obou dvou krajích, a vtáhnout do toho i jiné strany.
Lenka Bártlová, starostka a lídr Nezávislých v Pardubickém kraji: „Na malé obce a města se stále zapomíná, a především ty potřebují dobrou dopravní obslužnost. R 35 je proto jednoznačnou prioritou – v dalším volebním období se zkrátka musí kopnout do země. Uděláme pro to všechno, co lze, i kdybychom měli na Úřad vlády poslat každý týden depeše. Nesmíme se dát odbýt.“
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.