Pavel Dobeš se postavil jasně za zachování hlavní budovy nákladového nádraží a negoval tak dosavadní postoj Českých drah, které se odvolaly na Ministerstvo kultury proti prohlášení tohoto objektu kulturní památkou. Ministr dopravy se také postavil proti vizi prodloužení Olšanské ulice v koridoru dožilé železniční trati, jak ji naplánoval Útvar rozvoje hlavního města Prahy. Jasně tím dal tedy najevo, že přebírá otěže řešení problematiky okolo rozvoje tohoto území. A řada otázek s tím spojených již nesnese velkého odkladu.
Především budeme očekávat s jakým návrhem řešení přijde pan ministr v otázce dopravní obslužnosti . Koněvova třída, Vinohradská i ulice Jana Želivského již doslova přetékají auty, která ničí životní prostředí v Praze 3 a působí občanům městské části řadu problémů. Proto řešení právě tohoto problému již nesnese prodlení. Stejně tak, jako samo řešení problému s chátrající obří funkcionalistickou budovou Nákladového nádraží Žižkov.
Budeme se proto ptát, kdy České dráhy začnou do budovy investovat a revitalizovat areál, jehož současný zdevastovaný stav je doslova černou skvrnou na mapě třetí městské části. I zde musíme legitimně požadovat řešení v nejbližších měsících, nikoliv letech.
Městská část není majitelem tohoto území a do její kompetence nespadají ani investice do dopravní infrastruktury celoměstského významu. Přesto v zájmu občanů třetí městské části budeme všemi legitimními prostředky usilovat, aby řešení problémů, které současný stav na žižkovském nádraží přináší, nezapadlo mezi agendou ministerstva dopravy.
Vladislava Hujová
starostka Prahy 3
Více:
Hujová (TOP 09): Nákladové nádraží Žižkov se ocitlo v patové situaci
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Praha3.cz