Hezké konstatování, které ovšem té polovině neúspěšných studentů moc nepomůže. Cermat teď bude hledat metodu zpracování výsledků maturit, aby žáci, kteří test z matematiky nezvládli, maturitu přesto udělali. Je to zvláštní přístup úřadu, který podobu státních maturit ladí už celé desetiletí, utratil miliony korun a vlastně pořád nemá prakticky využitelný výsledek.
Každý řadový učitel si musí umět sestavit testy ve svém oboru, aby získal zpětnou vazbu své práce. Testy připravují obvykle ve svém volném čase, bez nároku na odměnu (školství nemá peníze a musí šetřit) a pokud chtějí opravdu zjistit, jak žáci probíranou látku pochopili, pak se snaží formu testů tak říkajíc ušít na tělo předmětu i třídě. Je to běžná součást učitelské práce. Zaráží mě, že tým, složený účelově z odborníků pro vytvoření státních maturit, ani po deseti letech není schopen sestavit testy, které by byly náročností úměrné schopnostem a možnostem maturantů.
Závěr z výsledků maturit je celkem jasný. Nemáme hloupější studenty, jen Centrum pro přípravu maturit Cermat neodvedlo kvalitní práci. Buď jsou jeho členové natolik odtrženi od školní reality, že nevědí, jaké jsou možnosti našich studentů, nebo je praktické využití jejich práce příliš nezajímá. Ale je taky možné, že ředitel Cermatu pouze neumí matematiku.
Mgr. Dagmar Navrátilová, poslankyně Parlamentu ČR
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LIDEM