Podle Jana Zahradila projde kontrolou německých policistů více než polovina všech autobusů s českou poznávací značkou. "Statistiky dopravců uvádějí 55,3% zastavených a kontrolovaných spojů," říká Jan Zahradil. "Tyto kontroly jsou systematické, zaměřené na české autobusy a probíhají v příhraničních oblastech. Zcela jasně tedy nahrazují hraniční kontroly, kterých jsme se zbavili vstupem do schengenského prostoru v prosinci 2007."
Každý členský stát má podle Jana Zahradila právo na vlastní imigrační politiku i namátkové kontroly, nicméne systematičnost zásahů německých úřadů proti českým občanům jde daleko za hranici platné legislativy.
Jan Zahradil upozorňuje i na značné ekonomické ztráty, kterým musí provozovatelé autobusové dopravy v souvislosti s pravidelnými policejními kontrolami čelit. "Někteří dopravci provozují - například ve spolupráci s Deutsche Bahn - pravidelné autobusové linky, na které následně navazují vlakové spoje. V případě zdržení musí dopravce podle evropské legislativy vyplácet odškodné nebo zajistit přenocování. Tyto diskriminační kontroly tak narušují nejen princip volného pohybu osob v schengenské zóně, ale i svobodu podnikání na vnitřním trhu Unie," dodává Jan Zahradil.
Ing. Jan Zahradil
člen gremia s hlasem poradním
poslanec EP
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS