Vláda opakovaně hovoří o tom, že dnešní uskromnění lidé dělají pro naši budoucnost, pro své děti a vnoučata. Co podle vás ukazuje pondělní stávka učitelů o našem školství, květnatě označovaném jako inkubátor budoucnosti země?
Stávka ukazuje, že vláda je naprosto mimo realitu. S budoucností našeho národa naopak hazarduje, a stávka učitelů to potvrzuje. Je zajímavé, že premiér neustále opakuje, jak vše konzultují s odborníky, a stávku právě těchto odborníků pak dehonestuje.
Máte dojem, že tato vláda má nějakou vizi, kam budoucnost této země směřovat, kromě katedrových pouček o rozpočtové rovnováze? Že má představu, kam chce směřovat ekonomiku, jak to propojit s rozvojem školství nebo do čeho investovat?
Jedinou vizí této vlády jsou aktivistické výkřiku ve stylu zasloužilých svazáků a snaha získat podrbání za ouškem od zahraničních státníků z EU a z USA. ČR je pro ně až druhořadá. A naši občané si to uvědomují, jak je vidět v průzkumech a v rekordně nízké důvěře této vládě ČR.
Ministr Bek současně připravuje „revizi osnov“. Mohou tedy učitelé očekávat další zásadní změny ve způsobu učení? A očekáváte, že do něj už budou promítnuty avizované škrty a úspory?
Revize Rámcových vzdělávacích programů probíhají už velice dlouho. Nápady pana ministra, například zrušení devátých tříd a další, ovšem tuto práci prakticky zahodí do koše a bude se moci začít znova. Škrty se promítnou pouze do zhoršení kvality výuky a školství jako celku.
Jak moc budou podle vás školství bolet škrty, se kterými přichází rozpočet na rok 2024, který tento týden začne projednávat Sněmovna?
Budou setsakra bolet. A hrozí paralýza školství, pokud tedy nezasáhnou zřizovatelé a nepřesunou-li do škol své finanční prostředky. To ale budou suplovat povinnost státu, a navíc zřizovatelé též budou vystaveni poklesu prostředků. Nevím tedy, kde potřebné finance vezmou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo