Radnice začala nabízet volné městské byty v lokalitě Poschla, kde žijí z převážné části Romové. Myslíte si, že o ně bude zájem? Jak vysoké nájemné v nich obyvatelé platí?
Kontejnerové byty na Poschlé jsou součástí bytového fondu města, což znamená, že uvolněné bytové jednotky jsou přidělovány zájemcům z pořadníku podle schválených pravidel pro přidělování bytů. Po odjezdu části romské komunity do Anglie, na jaře letošního roku, se čtrnáct bytů uvolnilo. Bytová komise a potažmo sociální odbor MěÚ tak rozhodl o přidělení těchto bytů žadatelům z pořadníku. Nicméně všichni oslovení žadatelé z tohoto pořadníku byty odmítli, a tím jim podle pravidel hrozilo vyřazení z pořadníku. Vzhledem k tomu, že v dané lhůtě většina z nich doručila na radnici písemné zdůvodnění svého odmítnutí (jako důvod všichni uvedli obavu z lokality, která je obývána především romskou komunitou), bytová komise posoudila jejich důvody jako oprávněné a doporučila sociálnímu odboru MěÚ, aby je z pořadníku nevyřadil. Podle rozhodnutí radních se však systém přidělování bytů na Poschlé vzhledem ke specifiku této lokality změní. Pokud o byty nebude zájem z řad žadatelů z pořadníku, nabídneme je i ostatním. Ti však nesmí být dlužníky města. Tento postup by mohl zkrátit období, kdy jsou byty prázdné a město tak zbytečně přichází o peníze za nájemné.
V části Rybníky chcete kvůli ucpaným komunikacím část tamních ulic zjednosměrnit. Vyřeší se tím podle Vás problém s parkováním, není to pouze řešení z nouze?
V současné době se jedná o nejlevnější možnost, kterou se zlepší průjezdnost sídliště pro autobusy MHD či vozidla integrovaného záchranného systému. Touto realizací tak budou nastavena jasná pravidla pro stání a parkování, jejíž dodržování bude striktně vyžadováno. Stávající šířkové uspořádání místních komunikací neumožňuje, mimo vyhrazené parkovací plochy, stání vozidel na uvedených místních komunikacích. Při stání vozidla je totiž šířka vozovky mezi stojícím vozidlem a protilehlým obrubníkem menší než povolená hodnota 6,00 m. V současnosti tak všechna vozidla parkující na místních komunikacích nejenže porušují dopravní předpisy, ale výrazně komplikují plynulost dopravy v současném obousměrném režimu dopravy. Předložený návrh technického řešení odstraňuje výše uvedené současné nedostatky, což znamená, že řeší plynulost dopravy a dále usměrňuje a legalizuje parkování vozidel.
Bude letos zřízená krizová noclehárna pro ženy bez přístřeší fungovat i příští zimu?
Tuto problematiku ve Vsetíně řeší občanské sdružení Elim. Krizová noclehárna byla otevřena v zimních měsících, ve dnech, kdy teploty venku klesly pod bod mrazu, za účelem poskytnutí možnosti přenocování ženám žijícím „na ulici“. K nabídce této krizové služby bylo rozhodnuto mimo jiné z důvodu, že ve městě Vsetín existuje celoroční služba noclehárny pouze pro muže, a tudíž ženy neměly v době extrémních a život ohrožujících podmínek možnost strávit noc v teple. (V zimních měsících byl evidován nárůst počtu žen „na ulici“.) V průběhu ledna až března 2012 využívaly krizové noclehárny celkem 4 ženy. V těchto měsících byla noclehárna otevřena 23 nocí a celkově bylo poskytnuto 51 noclehů. Provoz krizové noclehárny zajišťovalo celkem 5 pracovníků občanského sdružení Elim Vsetín, kteří se střídali v 12-ti hodinových směnách. O službu byl největší zájem v období extrémních mrazů, které byly zaznamenány na přelomu měsíců ledna a února. Noclehárna pro ženy je krizová. Nicméně v okamžiku, kdy nastane tato situace znova, město podpoří chod noclehárny pro ženy i další zimu.
Rozhodli jste se kvůli škrtům snížit mzdové náklady vašich zaměstnanců. Jakým způsobem to vedoucí odborů provedou a kdy opatření vstoupí v platnost? Měli jste v plánu také sloučit nějaké odbory?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový