Pane docente, jako bývalého rektora Vysoké školy a jejího zakladatele se Vás hned na začátku musím zeptat, jak vidíte vývoj českého školství. A domníváte se, že tentokrát nebudou přijímačky na střední školy provázet takové „zmatky“ jako minule?
Vývoj českého školství vidím skepticky. Když máme ve vládě dva učitele, dokonce bývalé rektory - ministerského předsedu a ministra školství, a přesto není školství a vzdělání na prvním místě jejich pozornosti, jak rádi deklarují. Dávají přednost nákupu útočných stíhaček F-35 určených k prolamování obranných linií nepřítele, místo aby sanovali podhodnocené investice do všech stupňů školství a naopak i pro školství chystají různá úsporná opatření, mimo jiné přenášejí zodpovědnost za financování nepedagogických pracovníků na zřizovatele škol. Místo potřebných investic stále financují neúčelně například: ideologické doplňování Rámcových vzdělávacích programů, nepodařenou inkluzi, několik miliard ročně do soukromých škol, které jsou většinou obchodními společnostmi (a. s. či s. r. o.) a zisk si tak tvoří na úkor státních dotací.
Přijatá opatření k přijímacímu řízení jsou k prospěchu žáků a předpokládám, že přijímací řízení proběhne bez větších problémů.
Ministerstvo školství se rozhodlo pro novelu vyhlášky, která zruší ředitelům středních škol povinnost zohledňovat u přijímaček prospěch uchazečů z posledních tří pololetí základní školy. Někdo argumentuje, že se děti nebudou třeba už tolik snažit, na druhou stranu ale také zaznívá, že hodnocení leckdy není třeba objektivní a žáka to pak u přijímaček může poškodit. Jak to vidíte Vy?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora