V médiích se objevily zprávy, že po krachu Bohemia Energy stále někteří bývalí klienti možná ani nevědí, že jsou u dodavatelů poslední instance (DPI) a musejí si domluvit nové smlouvy. Jak je to možné?
Je to hrozná situace. Často může jít o seniory, kteří se v tom neorientují nebo často bohužel ani nevědí, že byli u Bohemia Energy. To je důsledek toho šíleného systému uzavírání smluv po telefonu, kdy ti lidé třeba špatně slyší a vlastně ani netušili, že v tu chvíli svou odpovědí podepsali smlouvu. Spoustu lidí tohle vůbec netuší, a pokud se je nepodaří včas zkontaktovat, dostanou se do neoprávněného odběru, a až jim potom jednou dorazí vyúčtování, skončí to tragicky.
Nedávno jsem byl na jedné debatě, které se zúčastnilo i vedení ČEZ, Innogy a Eonu, a říkal jsem tam, že to celé šlo řešit mnohem efektivněji, pokud by Energetický regulační úřad (ERÚ) rychle vydal vyhlášku, ve které mělo být řečeno, že všechny tyto zákazníky automaticky přejímají DPI za existujících podmínek a postupně s nimi pak budou vše řešit, aby na to byl dostatek času. Hlavně ta vyhláška měla obsahovat i to, aby DPI po původním dodavateli vymáhali, co je potřeba, protože tam byly platné smlouvy. DPI coby velké společnosti mají mnohem lepší možnosti a sílu, než aby proti Bohemia Energy šli soudně bývalí klienti. Takhle se to mělo řešit. Od krachu přitom uběhl měsíc a půl a neděje se nic. Podle informací z vedení ČEZ se nedaří zkontaktovat řádově desítky tisíc lidí. Podobně i další společnosti, které jsou dodavateli poslední instance. Vyhlášku ERÚ lze celým legislativním procesem protáhnout během několika dnů, to není nic náročného. Jenže se nic takového nestalo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka