Jihočeský kraj se, pane hejtmane, nevzdá projektu na rekonstrukci a modernizaci českobudějovického letiště, i když přišel o dotaci 413 milionů korun. Jak budete nyní postupovat, již máte strategického partnera?
Pro nás bylo nedoporučení Evropské komise velkým překvapením. Samozřejmě jsme již v průběhu druhé poloviny loňského roku zaznamenávali signály, že Evropská komise je pod soustředěným tlakem odpůrců tohoto našeho projektu, ale stále jsme doufali, že zvítězí zdravý rozum a opravdová vůle EU podporovat smysluplné projekty. Že se tak nestalo, vidím jako ostudné pro orgány EU, které si uzurpují právo bez odborné argumentace rozhodovat o bytí a nebytí Jihočechů. My nyní musíme nejen výrazně přehodnotit podobu projektu, neboť je zřejmé, že se na něm bude kraj a město Č.Budějovice podílet významně více, než jsme zamýšleli. Z druhé strany nám to dává možnost odhlédnout od předkládaných vizí a stanovit si skutečné priority, které povedou ke zřízení veřejného mezinárodního letiště v Č.Budějovicích. V této souvislosti je korektní říci, že proces vyhledávání strategického partnera bude probíhat i s ohledem na právní analýzu, kterou si necháváme zpracovat.
Ekologičtí aktivisté bojují proti zamýšlené stavbě lanovky na šumavský vrch Hraničník ve Vašem kraji. Jak celou situaci vnímáte, jaké kroky budou následovat?
Správně říkáte, že bojují nikoli ekologové, ale ekologičtí aktivisté. To jsou zpravidla lidé, kteří svůj tak zvaný odborný názor povyšují nad jakýkoli jiný skutečný odborný názor a neváhají k jeho prosazení použít jakékoli metody. To je i příklad lanovky z Klápy na Hraničník, kde aktivisté neustále veřejnosti předkládají smyšlenky a vyvolávají v lidech pocit, že se jedná o krádež Národního parku. Není to tak. Snažíme se naopak skloubit veřejný zájem a zájem místních lidí o práci a pracovní příležitosti se zájmem o ochranu přírody. Národní park Šumava je pro nás skutečně cennou známkou a jsme si vědomi potřeby jej chránit. S ekologickými aktivisty se ale rozcházíme v mnohém – ve způsobu ochrany, pojetí zdravého lesa a rozsahu tzv. divočiny. Ale zpět k lanovce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový