Komunální politice se věnujete již 14 let, z toho deset let jako zastupitel a od roku 2010 jste také místostarosta Holešova. Co vás do politiky vedlo a do jaké míry se vám podařilo naplnit vaše priority?
Celý můj profesní život se věnuji dopravě. Po maturitě jsem nastoupil jako mechanik kolejových vozidel v lokomotivním depu Přerov, kde jsem se postupně vypracoval na strojvedoucího rychlíkové vozby, v té době nejmodernějších elektrických dousystémových lokomotiv. V Přerově jsem pracoval 16 let.
Po zahájení modernizace železničního koridoru Břeclav – Bohumín jsem přešel ke Správě dopravní cesty (SDC) Olomouc, dnes přejmenované na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) Olomouc. Zde jsem nastoupil jako elektromontér a postupně pracoval jako vedoucí čety, mistr, vrchní mistr a vedoucí provozního střediska. Při zaměstnání jsem vystudoval vysokou školu a u SŽDC jsem zůstal až do roku 2010, kdy jsem byl zvolen do uvolněné funkce místostarosty města Holešova. V roce 2014 jsem v komunálních volbách funkci obhájil a byl zvolen statutárním místostarostou města Holešova.
Můj vstup do politiky byl logickým vyústěním mého zájmu o věci veřejné a možnosti podílet se na rozvoji města Holešova a časem celého regionu. Mé priority jsou neměnné a postupně se mi je daří plnit.
Co očekáváte od následujících voleb, s čím do nich jdete?
Do nadcházejících voleb jdu s cílem uspět. Moji kandidaturu do Senátu PČR beru jako výzvu a v případě mého zvolení jako vyvrcholení mého čtrnáctiletého působení v komunální politice a možnost využití celoživotních zkušeností nabytých v oblasti dopravy.
O jaký ze senátních výborů byste se v případě zvolení chtěl ucházet a jakou konkrétní problematikou se v něm zabývat?
Jak jsem uvedl v předchozí odpovědi, můj celý profesní život se pohybuji v oblasti dopravní problematiky. Proto bych usiloval o práci ve výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu.
Zájem investorů o vstup do holešovské průmyslové zóny je od jejího dokončení mizivý, aktuálně je zaplněna přibližně jen z jednoho procenta. Nedostatek pracovních míst ale řeší také obyvatelé menších měst a obcí. Co je největší překážkou podnikání v kraji a je v možnostech senátora nezaměstnanost ovlivnit? Jak?
Je všeobecně známo, že Strategická průmyslová zóna (SPZ) Holešov je limitovaná tím, že se nachází v ochranném pásmu vodního zdroje 2. stupně. Ale méně se mluví o faktu, že toto vymezení platí i pro celé město Holešov a okolní obce.
Nový Územní plán Holešov (účinný od 19. 3. 2016) vymezuje na území města zónu ve stejném rozsahu jako původní Územní plán města Holešova. Pro představu uvádím stanovené podmínky pro využití SPZ:
Hlavní využití
– zpracovatelský průmysl a skladování
Přípustné využití
– výrobní a strategické služby
– technologická centra
– věda a výzkum
– související dopravní a technická infrastruktura
– související občanská vybavenost
– veřejná prostranství včetně ploch veřejné a izolační zeleně
Nepřípustné využití
– činnosti, které mohou ohrozit povrchové a podzemní vody
– prvotní zpracování surovin
Z uvedeného je jasné, že SPZ má stanovené podmínky, co a jak v ní lze provozovat. Kromě neustálých obstrukcí několika ekologických aktivistů nejvíc brání jejímu rozvoji chybějící napojení na D49, které velmi zvýší její atraktivitu. Tyto oblasti budou patřit v případě mého zvolení senátorem mezi mé priority.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková