„Neberte nám auta“, napsala jste ve svém blogu. Reagujete tak na balíček opatření Evropské komise, podle kterého má být po roce 2035 například zakázán na unijním trhu prodej klasických automobilů a autobusů. Jaký to podle Vás bude mít vliv na automobilový průmysl? A jak moc se podle Vás sníží dostupnost automobilů pro „běžné“ lidi?
Už nyní je koupě nového auta pro mnoho lidí z říše snů. Zkrátka proto, že spousta občanů na něj nemá ani oněch 300 tisíc. Slavné tabulky o tom, kolik se prodalo nových vozidel, jsou sice krásné, ale málokdo k tomu dodává, že tyto nákupy jsou ze 70 % pro podniky do firemních flotil. Stejně jako „skvělá dostupnost“ auta za pár průměrných výplat. Ve stavu, kdy průměrné mzdy nedosahují dvě třetiny pracujících, je to vyložený výsměch komentátorů v bílých límečcích, kteří nám to z obrazovek televizí a stránek novin říkají.
No a teď si vezměte, co s tím udělají elektromobily. Ty s použitelným dojezdem a rozumnou velikostí startují na milionu korun. Není dořešena infrastruktura, nevíme celkovou zátěž CO2 za životní cyklus elektromobilu (od výroby, přes provoz až po likvidaci), v oblasti nákladní dopravy je pak situace ještě horší. Otázkou také je, co zvýšená poptávka po elektrické energii udělá s její cenou.
Všechny tyto faktory mohou navíc vést k tomu, že lidé se budou snažit udržovat vozidla se spalovacími motory. To by pak zvýšilo věk vozového parku (už nyní jsme nad průměrem EU) a dostáváme se do začarovaného kruhu. O tomto páni eurokomisaři nepřemýšleli?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora