Náboženství vzniklo, když první podvodník potkal prvního hlupáka. Martin Konvička „jede bomby“ o islámu. Je to silné

01.11.2018 11:52 | Zprávy

ROZHOVOR Docent na Jihočeské univerzitě a protiislámský aktivista Martin Konvička okomentoval výsledky průzkumu agentury Pew Research Center, který zkoumal nálady v jednotlivých evropských zemích. V šetření Češi vyšli jako jedni z nejméně tolerantních národů vůči muslimům a ani ve vztahu k židům jsme nevyšli nejlépe. Naopak vůči gayům se Češi zdají být poměrně tolerantní. Konvička se výsledkům podivuje, zejména pak porovnání těch českých se slovenskými. Obrovské rozdíly mezi postojem Čechů a Slováků k islámu se mu zdají podivné.

Náboženství vzniklo, když první podvodník potkal prvního hlupáka. Martin Konvička „jede bomby“ o islámu. Je to silné
Foto: Daniela Černá
Popisek: Martin Konvička

Čím to je, že Češi nemají rádi muslimy? Jen 12 % Čechů by do rodiny přijalo muslima, z celé Evropy jsou k islámu rezervovanější už jen Arméni.

Hned na začátku jsem se ohradil. Odpověď v podobných výzkumech je jen tak dobrá, jak je dobrá otázka, a ta otázka přece nezněla, zda lidé mají „rádi muslimy“, ale zda by je „přijali do rodiny“. Což je otázka předem zavádějící, protože pravověrný muslim by se – podle islámského práva – neměl v žádném případě do rodiny nevěřících začlenit v tom smyslu, že se stane řekněme jedním z tchánových dalších synů či kamarádů. Měl by naopak svou nemuslimskou nevěstu z původní rodiny co nejvíc odlákat a přivést ji k islámu, tedy ke své rodině. Muslimka se pak do nevěřící rodiny nesmí vyvdat vůbec, ledaže by její nemuslimský nápadník přijal islám, a tím se své původní rodiny víceméně vzdal.
No a naši lidé tohle všechno vědí. Vědí, že problém není konkrétní muslim Abdul či muslimka Núr, ale islámské učení. Jsem přesvědčen, že negativní odpovědi se netýkaly konkrétních muslimů jako lidí, ale islámského učení jako takového.
No a proč naši lidé neradi islámské učení? Tam je odpověď jednoduchá. Jsme svobodomyslný národ, který má doslova „v krvi“, v tisícileté tradici odpor vůči teokratickým režimům, které lidem diktují, jak mají žít. Je to v nás už od husitství, reformace, XIX. století. A máme čerstvou zkušenost se „sekulární teokracií“ bolševického režimu, občané díky té zkušenosti poznají, že na ně kdosi šije boudu. Když se navíc jedná o teokratický režim, který je v mnoha směrech popřením základní lidskosti (a to je islám ve větší míře, než byl nedávný režim komunistický), je odpor naprosto přirozený a správný.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Marek Korejs

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman: Fiala připomíná Hitlera v bunkru. BIS se chystá zatýkat

16:05 Zeman: Fiala připomíná Hitlera v bunkru. BIS se chystá zatýkat

Premiér Fiala svými výroky připomíná poslední dny Adolfa Hitlera v bunkru v době, kdy se k Berlínu b…