Velmi temná předpověď Evropě od experta na islám: Mezi muslimy existují dva proudy. Jeden spěchá, dělá atentáty. Ale ten druhý...

26.03.2017 0:01 | Zprávy

PŮLNOČNÍ ROZHOVOR Dříve nebo později se společnost zachová drasticky a bude se radikalizovat. Nakonec muslimy vyžene, domnívá se spisovatel, odborník na islám a bývalý muslim Lukáš Lhoťan. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz prozradil, že uvnitř islámu a muslimů existují dva velké proudy. Jeden nedočkavý a radikální, který chce vše urychlit a dělá atentáty, a druhý trpělivější, který chce využít demokratického systému a prosadit se prostřednictvím politiky.

Velmi temná předpověď Evropě od experta na islám: Mezi muslimy existují dva proudy. Jeden spěchá, dělá atentáty. Ale ten druhý...
Foto: David Daniel
Popisek: Lukáš Lhoťan

Co obvykle děláte o sobotní půlnoci?

Pokud mám práci, tak pracuji. Pokud nemám, jsem doma a věnuji se křesťanským spisům, anebo jsem s rodinou.

Jste bývalý muslim. Jak se díváte na současnou migrační situaci v Evropě?

Podle mě ten, kdo se podrobně zajímá o tuto problematiku, není nijak překvapen. Očekával jsem, že to nastane. Jen jsem nečekal, že tak rychle.

V Evropě existují no-go zóny, kam se bojí vstoupit prý i policisté. Slýcháme o napadeních, útocích. Je čas ještě něco udělat? Jaké je řešení?

Ta otázka nemá dobrou odpověď, to se mělo řešit mnohem dříve. Hlavně jediné řešení, které se ukazuje stále více, je řešení, které je z pohledu většinové společnosti drastické, radikální a nepřijatelné.

Když Vikingové dorazili do Španělska, bylo tehdy silně muslimské. Později přišel rázný zásah a všichni byli ze Španělska vyhnáni. Měli bychom se zachovat podobně?

Bohužel se obávám, že vzhledem k vnitřnímu vývoji v mocenském prostředí za celou dobu existence islámu nemáme jinou šanci. Bohužel dříve či později dojde k tomu, že se společnost zachová drasticky a bude se radikalizovat, až nakonec vyžene všechny muslimy, nebo je jiným způsobem odstraní. V opačném případě dojde k tomu, že se společnost bude více a více propadat do spirály násilí, až převáží muslimská složka a původní složka zanikne.

Myslíte, že muslimové dobudou Evropu dělohami žen, jak řekl Muammar Kaddáfí?

Nejenom tímto procesem, ale také procesem postupné islamizace a vystěhováváním našich schopných lidí, kteří nebudou chtít v takových podmínkách žít. Jak rychle, jestli za deset, dvacet let, ať už pomaleji, či rychleji, může to vést k tomu, že se spousta lidí odstěhuje do diktátorského Ruska, než aby žili tam, kde muslimové páchají zločiny a prosazují své zájmy na úkor našeho pojetí světa.

Často se mluví o muslimech dobrých a zlých. Jedni útočí, jiní jsou mírumilovní. Ti pak odsuzují teroristické útoky. Je to tak? Neházíme je jen do jednoho pytle?

Je problém, jak definovat umírněného muslima. Leda tak, že nechce praktikovat islám jako celek. Je filozofická otázka, co znamená být umírněný muslim. Pokud si to neujasníte, co to znamená, je těžké říct cokoliv dalšího.

Jak se díváte na pražské mešity a mešity v Evropě vůbec. Máme jejich stavby a existenci dovolovat? Křesťanům také nezakazujeme kostely…

Jsem přesvědčen, že pokud si do země pustíte muslimy a dovolíte jim, aby se zde usídlovali, je nesmysl se jim snažit zakazovat jejich zvyky. Pro zpravodajské služby je důležité, aby se nějakým způsobem pokoušeli mít přehled o komunitách. Když mešity zakážeme, spíše dění vyhrocujeme a bezpečnostní situaci vlastně způsobujeme nepřehlednou a zhoršujeme ji.

Píšete o znásilňování žen a podobně, jaké jsou vaše zkušenosti z doby, kdy jste byl muslimem? Jak muslimové přistupují k sexualitě?

Je to pro ně podobně pojaté tabu jako například v případě židů. Došlo k veliké proměně od dob, kdy jsem byl já muslimem v malé komunitě, která nebyla tolik islamizovaná, jako je nyní. Osobně si myslím, že problém sexuality muslimských přistěhovalců a komunit souvisí spíše s jejich kulturním vzorcem než s islámem, protože když se podíváte, co se děje v západní Evropě a co se zatím u nás neděje, tak to spíše připomíná chování dobyvatelů, kteří skrze sexuální násilí na ženách vyjadřují svoji dominanci. Jde spíše o střet kulturní nežli náboženský. Chování těchto násilníků, ať už ve Švédsku, v Německu, odpovídá chování muslimských nájezdníků ve středověku, kdy dobývali země nevěřících. A islám jim dovoluje se tak chovat.

Hovoří se o radikalizaci, spících buňkách a podobně. Překročili jsme už únosnou hranici, nebo máme šanci ještě něco změnit?

Podle mě čistě teoreticky samozřejmě máme šanci se situaci pokusit zvládnout. A třeba i zvládnout jde, ale čistě teoreticky, protože by to vyžadovalo takovou reformu státních správ, politiků a přístupu k problematice, že nevěřím, že je toho Evropa dnes schopna. Pokud se podívám v našem okolí, jsou jediné dva státy, které to zvládají. Rusko a Izrael. Nevěřím tomu, že Evropská unie, její lídři a státní správy se tak radikálně dokáží otočit a postavit se tomu problému tak jako Rusko.

Není naše tolerance nakonec cestou do pekel?

Samozřejmě je, protože vše, co popisujete, se vytvořilo v Evropě pro Evropany. Je to výsledek vnitřního vývoje. V případě islámu Evropa nenašla dlouhodobý způsob k soužití. Evropané museli muslimy vyhnat, nebo oni Evropany. Proto si myslím, že ruský přístup je jediný, který dává alespoň uspokojivé výsledky. Samozřejmě to znamená, že tento přístup není z pohledu Evropy humánní, ale diktátorský. Jak jsem říkal známému, není podstatné, zda je liberálně demokratický, nebo diktátorský, ale zda dokáže přežít. A pokud ruský režim dokáže přežít, k jeho umírnění může dojít později, ale naopak to nefunguje.

Jak je to dlouho, co už nejste muslimem?

Vnitřně více než deset let, ale oficiálně od roku 2012.

Proč jste se rozhodl pro změnu?

Mě osobně k tomu přivedlo, že jsem islám zkoumal do hloubky a měl jsem možnost se vzdělávat v komunitě muslimů a od jejich školitelů, kteří přijíždějí ze zahraničí studovat posvátné texty. Toto studium mne přivedlo k tomu, že islám není něco, co bych považoval za pravdivé a morálně silné. Takže jsem odpadl.

Proč jste se stal muslimem?

Původní prezentace v době, kdy jsem se o islám v devadesátých letech zajímal, byla prezentována jako jiná forma křesťanství. Znal jsem místní muslimy a české konvertity, ale ti tehdy nebyli takoví jako dnes.

Dá se říci, že jste přišel o iluze o muslimech a odešel?

Samozřejmě, že ano.

Co vás překvapilo nejvíce?

Nejvíce mne překvapilo, jak moc obyčejní muslimové neznají své náboženství. Spousta z nich se spokojuje s povrchní znalostí nějakých základních věcí, ale tu hlubší znalost nemají. Mnohdy nevědomky obhajují islám, nebo ho popírají. Ti, kdo ho ve skutečnosti znají do hloubky, tak vědí, že v islámu jsou negativní části a nechávají obyčejné muslimy, aby ho hájili. V momentě, kdy jsou konfrontování s pravdou, tak se podřizují.

A jak vnímáte vyjádření a chování českých politiků v migrační krizi? V České republice není situace ještě tak závažná, jako třeba ve Francii nebo v severských zemích.

Čeští politici nemají vůli a nemají sílu k tomu, aby učinili kroky, které by zabránily tomu, abychom se do této situace dostali. Mají svá prohlášení a netvrdím, že to dělají úmyslně, ale uvědomují si, co by se muselo učinit, abychom tomu zabránili. Na to nemají sílu, protože by to znamenalo jít proti hlavnímu proudu Evropské unie a politiky a separovat se. Nedokáží to udělat, ale uvědomují si a jsou proti tomu, co se děje. Nechávají to plynout a doufají, že se to samo vyřeší.

Europoslanec a vysokoškolský pedagog Pavel Svoboda v Hradci Králové na přednášce minulý týden vysvětloval, že všichni kritizují Evropskou unii, že nekonala rychle a razantně, ale členské státy jí k tomu údajně nedaly pravomoci.

S tím bych nesouhlasil. To je jen otázka určitého politického pojetí nebo ochoty aplikovat platné mechanismy a zákony v rámci Evropské unie. Jsem přesvědčen, že tyhle řeči, co má pan Svoboda, jsou snahou spíše prosadit ještě větší posílení Evropské unie na úkor jednotlivých zemí. Podívejte se na věc jednoduše. Uvnitř islámu a muslimů, kteří se snaží dodržovat režimy jako politický systém, jsou dva velké proudy. Jeden nedočkavý a radikální, který chce vše urychlit, dělá atentáty, prosazuje zavádění vnitřních komunit v zónách, jež vytvářejí, a je nejvíce viditelný.

Pak existuje proud, který říká: nespěchejme, využijme demokracii. Chtějí využít politických struktur, dosazování spolehlivých politiků do našeho politického systému a ovládnout Evropu politickou cestou. Uvědomují si, že díky porodnosti, migraci a islamizaci stačí, když budou podporovat sjednocování Evropy a pak se skrze ovládnutí volebního systému prosadí v místech Evropy, kde ještě nejsou muslimové tak silní.

Čím více budeme podporovat integraci Evropy, tím více hrozí, že sice nebude muslimská komunita tak velká, ale celoevropsky prosadí islámská pravidla. U nás a díky Schengenu se mohou stěhovat po celé Evropě. Čistě teoreticky: když se rozhodnou, tak během jednoho dne sem mohou nastěhovat sto, pět set tisíc lidí a nemáme šanci tomu zabránit.

Když se diskutuje o příčinách migrační krize, zaznívají různé důvody. Ať už bombardování Libye, válečné stavy, útoky Spojených států, účelové spuštění migrace a tak dále. Na jakou stranu se přikláníte vy?

Obě strany mají částečně pravdu. Neviděl bych v tom hlubší konspiraci, je to přirozený vývoj společností, které jsou za hranicí Evropy. Jejich populace narůstá celkem rychle, ale nejsou schopni překročit takovou hranici, aby byli schopni se uživit. A to se bavíme pouze o uživení, nikoliv o ekonomickém vývoji. Vidí, že i bezdomovec se má v Evropské unii lépe, než oni tam a snaží se jít za tím blahobytem. Kam jinam za ním mají jít, když nikde jinde dostupný není?

V Evropě si skrze sociální dávky a obyčejný život zajistí podmínky a dokáží si ekonomicky polepšit. Samozřejmě, že se na takové místo hrnou a budou hrnout, což pochopitelně vede k tomu, že i když se takový pohyb děje trvale, začnou se vytvářet určité struktury lidí a v ten moment se připojí lidé, kteří se snaží toho využít pro své politické cíle.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

Filip Turek byl položen dotaz

Tvrdíte, že nám vládnou zaprodaní primitivové

Komu jsou podle vás zaprodaní? A i když já mám k fungování celé EU dost výhrad, dost mě tedy namíchlo to, jak se navážíte do lidí, co chodí volit, jako by byly nějací hlupáci. Jsem zvědav, co v Bruselu předvede vy, zda jste před volbami jen neslibovali, což je dost častý jev, který má podle mě dost ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Srabi a zbabělci v ODS. Po „ocenění“ Pekarové se utrhl Holec a promluvil

11:36 Srabi a zbabělci v ODS. Po „ocenění“ Pekarové se utrhl Holec a promluvil

Masa členů ODS ozývající se proti Fialovi? Ne, sdělil ParlamentnímListům.cz komentátor Petr Holec. „…