Červenec byl pro českou železniční dopravu dost tragický, událo se hned několik vážných nehod. 7. a 14. července byly desítky zraněných a dokonce i tři mrtví. Proč k těmto tragédiím došlo? Je na vině jen lidský faktor, nebo příliš mnoho dopravců, čímž selhává systém kontroly (udává se okolo 120 dopravců na ČD), či tratě nižší důležitosti jsou nedostatečně technicky zabezpečené?
Jako příčinu vidím takové dva hlavní faktory. Jedním z nich je určitě přetěžování strojvůdců. Dříve bylo na dráze zaměstnáno výrazně více lidí – výpravčí, průvodčí, vlakvedoucí a další zaměstnanci; dnes se každá nová administrativa či jiná povinnost hází právě na strojvůdce. Strojvedoucí jsou tak zahlceni činnostmi, které nesouvisí s řízením vlakové soupravy. Na rozdíl od vedení Českých drah si také myslím, že jich je dlouhodobě nedostatek. Náročné pracovní podmínky, rostoucí administrativa, neodpovídající finanční ohodnocení – faktory, které způsobují, že v oboru zůstávají jen „srdcaři“, ale i těm může jednou dojít trpělivost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Štěpán