„Nový úsek vede od panelového parkoviště v Ostravské ulici až k visutému dálničnímu mostu přes řeku Odru. Tady stezka navazuje na loňskou etapu, která vznikla na protipovodňovém valu mezi Vrbickým jezerem a řekou Odrou,“ upřesnila Eliška Pecháčková z odboru rozvoje a investic bohumínské radnice.
Právě dokočená etapa, v pořadí už čtvrtá, byla zvláštní tím, že na ni stavbaři pracovali se třemi různými technologiemi. U napojení na loňskou část, která vede na protipovodňové hrázi, použili plastový komorový systém, který zpevnil podloží. Toto technologie vznikla původně pro potřeby izraelské armády, aby se těžká vojenská technika nebořila do písku. Nový zpevňovací systém má tak obrovskou nosnost a základy cyklostezky mezi oběma vodními plochami leccos vydrží.
Další kus stezky už mimo protipovodňový val řemeslníci odbagrovali a vznikl tady nový základ, takzvaný kufr, ovšem klasický, bez plastové struktury. Vůbec nejdelší pasáž až k panelovému parkovišti se dočkala nového asfaltu. Ten původní už byl na mnoha místech narušený a sešlý.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV