„Nový úsek vede od panelového parkoviště v Ostravské ulici až k visutému dálničnímu mostu přes řeku Odru. Tady stezka navazuje na loňskou etapu, která vznikla na protipovodňovém valu mezi Vrbickým jezerem a řekou Odrou,“ upřesnila Eliška Pecháčková z odboru rozvoje a investic bohumínské radnice.
Právě dokočená etapa, v pořadí už čtvrtá, byla zvláštní tím, že na ni stavbaři pracovali se třemi různými technologiemi. U napojení na loňskou část, která vede na protipovodňové hrázi, použili plastový komorový systém, který zpevnil podloží. Toto technologie vznikla původně pro potřeby izraelské armády, aby se těžká vojenská technika nebořila do písku. Nový zpevňovací systém má tak obrovskou nosnost a základy cyklostezky mezi oběma vodními plochami leccos vydrží.
Další kus stezky už mimo protipovodňový val řemeslníci odbagrovali a vznikl tady nový základ, takzvaný kufr, ovšem klasický, bez plastové struktury. Vůbec nejdelší pasáž až k panelovému parkovišti se dočkala nového asfaltu. Ten původní už byl na mnoha místech narušený a sešlý.
Na začátku stezky u parkoviště ještě přibyla závora, aby na komunikaci kromě vodohospodářů a údržby nevjížděly žádné další automobily. „V minulosti se stávalo, že původní závoru neznámí vandalové několikrát demontovali. Dokonce tak, že ji vyrvali z betonových základů. V průběhu rekonstrukce už stavební firmě vyhrožovali někteří rybáři, kteří chtějí za svým koníčkem dojet autem až k jezeru, že závoru zničí. Chtěl bych je upozornit, že parkoviště i se závorou pečlivě monitoruje pomocí kamerového systému městská policie. Dopadnout pachatele tak bude velmi snadné,“ sdělil bohumínský místostarosta Lumír Macura.
Plán na vytvoření šestikilometrového okruhu pro cyklisty a in-line bruslaře kolem Vrbického jezera se zrodil před pěti lety. Odstartoval výstavbou cyklostezky na nové protipovodňové hrázi podél jezera. Další dvě pasáže přibyly v posledních třech letech. Teď zbývá poslední etapa, která povede od štěrkovny v Pudlově až k bývalé myslivně. Ta spojí všechny předchozí etapy v jeden okruh.
„Poslední úsek projekčně dokončujeme. Už se nám pro realizaci podařilo získat všechny potřebné pozemky. Pokud budeme mít k dispozici stavební povolení, vybudujeme ji ještě letos. Odhadované náklady jsou 7 milionů korun. Propojením vyroste kolem Vrbického jezera ještě delší okruh, než je třeba kolem přehrady Olešná u Frýdku-Místku,“ upřesnil Macura.
Budování cyklistických stezek tím v Bohumíně ale neskončí. Radnice ještě řeší propojení in-line stezky kolem Vrbického jezera se stezkou u Antošovické lávky. „Podél Odry vede od lávky ve Vrbici až k Antošovické lávce zpevněná cesta. Řada lidí se na nás obrací s tím, zda by se tudy nemohla protáhnout asfaltová stezka z Vrbice až do Starého Bohumína. Nechali jsme si proto zpracovat projektovou dokumentaci. Nový Vrbický okruh by tak byl napojený jak na cyklostezku směrem do Ostravy, tak do Starého Bohumína a Polska. Realizace by přicházela v úvahu přibližně za dva roky, a to za předpokladu, že se nám podaří vyřešit vlastnictví u několika pozemků,“ dodal místostarosta.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV