„Postupujeme systematicky, mapujeme situaci v jednotlivých městských částech, abychom byli schopni kvalifikovaně posoudit účelnost a potřebnost investic a abychom měli v rozpočtu připravené finanční prostředky. U větších staveb, což je třeba příklad Jundrovského mostu, je také nutné koordinovat případné další práce městských společností nebo dopravu,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Rekonstrukce Jundrovského mostu
Jundrovský most, který propojuje městské části Brno-Jundrov a Brno-Žabovřesky přes řeku Svratku, prošel diagnostikou v listopadu 2019 a jeho stav byl vyhodnocen jako špatný. „Je to pátý stupeň na sedmistupňové škále. Důvodem je zatékání do dutin nosníku a porušení spodních desek některých nosníků podélnými trhlinami, což si vyžádá i výměnu nosné konstrukce. Předpokládáme, že zůstanou zachovány stávající parametry mostu, tedy délka 70 a šířka 17 metrů, stejně jako režim jednopruhové obousměrné komunikace s oboustrannými chodníky o šířce 3 metry. Vyvolanou investicí je odstranění sloupů veřejného osvětlení i odstranění trolejového vedení a jejich následná reinstalace,“ sdělila primátorka Markéta Vaňková. Vlastní stavební práce bude možné zahájit až po dokončení výstavby velkého městského okruhu v úseku Žabovřeská. Orientační cena investice je 135 890 000 Kč (vč. 21 % DPH).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV