Chodci mohou Lazebnický most využívat již dva týdny, nyní je přístupný i pro další dopravu. Ve čtvrtek 2. května ho přestřižením pásky symbolicky otevřeli zástupci města a firem, které se na rekonstrukci podílely.
Při kompletní rekonstrukci zůstaly původní pouze opěry a středová podpěra z kamenného zdiva, vše ostatní se vyměnilo. Přípravné práce probíhaly už od podzimu loňského roku, úplná uzavírka mostu a práce na něm začaly od nového roku.
„Měsíc trvala demontáž nosné konstrukce a sanace spodní stavby. Následně stavbaři nainstalovali ocelovou nosnou konstrukci včetně dřevěné mostovky, vozovky, zábradlí a chodníku. Na tyto části je použité dubové, modřínové a smrkové dřevo,“ shrnuje průběh rekonstrukce místostarosta Zbyněk Toman.
Oprava Lazebnického mostu byla náročná stavba, zejména z hlediska umístění stavby v centru města.
„Museli jsme se vypořádat hlavně s obtížným přístupem k samotnému mostu. Tento problém jsme vyřešili 700 metrů dlouhou provizorní příjezdovou cestou, kterou jsme zřídili v řece Vltavě od pivovaru až k mostu. Veškeré práce s těžkou technikou probíhaly přímo z násypu v řece,“ říká Jiří Urban ze společnosti MI Roads, která prováděla rekonstrukci mostu. Násyp v řece byl po skončení rekonstrukce zase odstraněn.
Stavbaři se museli také vyrovnat s velkou vodou, kterou způsobilo rychlé tání sněhu na Šumavě a která začala den před Štědrým dnem a trvala až do konce ledna. Omezení na mostě mělo původně trvat 6 měsíců, nakonec se podařilo zprovoznit most pro pěší za 3,5 měsíce a za 4 měsíce je most zprovozněn kompletně i pro dopravu.
„K rekonstrukci jsme přistoupili mimo sezónu, abychom minimalizovali její dopad na obyvatele, provozovatele podniků i návštěvníky. Děkuji podnikatelům v centru, pro které to bylo náročné období, za vzájemnou spolupráci i pochopení nevyhnutelnosti rekonstrukce,“ říká Zbyněk Toman.
„Chtěl bych vyzvednout spolupráci se zástupci investora města Český Krumlov a Povodím Vltavy, kteří se s námi podíleli na věcném a rychlém řešením problémů tak, abychom společně dokázali v tak krátkém zimním čase provést,“ dodává Jiří Urban.
Lazebnický most byl prakticky v havarijním stavu, dřevěné části mostu byly vyžilé, napadené dřevokaznou houbou a původní ocelové nosníky z 50. let minulého století byly zrezivělé. Poslední oprava proběhla v roce 2009 a týkala se pouze výměny dřevěných částí mostu a povrchové úpravy ocelových nosníků.
Rekonstrukce stála město 32 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV