Mezi největší městské akce, které již mají dotaci schválenou nebo o ni bude požádáno, jsou vybudování inteligentního dopravního systému, výstavba lávky přes Labe, multifunkčního fotbalového stadionu, odlehčovací služby v Honkově ulici nebo rekonstrukce a zateplení školských budov.
Loni hradecká radnice z dotačních programů obdržela více než šedesát milionů korun. „Letos předpokládáme, že dostaneme téměř 52 milionů. Největší část z této sumy je 26,5 milionu na projekt inteligentního dopravního systému, který má být hotový v roce 2023 a kde máme schválenou celkovou dotaci 157,8 milionů korun. Další dotační miliony letos ušetří městskému rozpočtu u investic do zateplení školských budov, úpravy veřejného prostoru před zimním stadionem, vybudování chodníků a stezek pro cyklisty,“ popisuje náměstkyně primátora pro ekonomiku a dotace Monika Štayrová.
V současnosti jsou již v realizaci další velké projekty, které město zahájilo v posledním období a velkou část nákladů chce ušetřit prostřednictvím dotace. „Někde již máme dotaci schválenou, u jiných je žádost podaná nebo před podáním. Na stavbu lávky bychom měli dostat 102,7 milionů, 13,9 milionu na dokončení rekonstrukce a novou expozici v Muzeu východních Čech, 21,5 milionu na stavební úpravy domu pro sociální bydlení na Pražské třídě, více než 23 milionů máme schválených na dokončení dalších rekonstrukcí škol. V případě úspěšného vyhodnocení žádostí u projektů jako jsou fotbalový stadion, odlehčovací služba v Honkově ulici nebo rekonstrukce křižovatky Fortna půjde o další stovky dotačních milionů. Jejich přesnou výši budeme znát až po projednání a případném schválení žádostí. Kvalifikovaným odhadem bychom mohli v příštím roce obdržet více než 360 milionů korun. Pokud k těmto předpokladům připočteme již čerpané a obdržené dotace od roku 2010, jedná se o celkovou částku jedna a čtvrt miliardy korun z dotačních zdrojů,“ dodává náměstkyně Štayrová.
Hradec Králové čerpá dotace prostřednictvím ITI hradecko-pardubické aglomerace a to především z Integrovaného regionálního operačního programu. Dalšími zdroji dotací mimo ITI hradecko-pardubické aglomerace jsou Operační program Životní prostředí, Operační program Doprava, Státní fond dopravní infrastruktury, Státní fond životního prostředí, Ministerstvo kultury a Ministerstvo práce sociálních věcí, ale i Královéhradecký kraj nebo Norské fondy či Nadace ČEZ. O dotaci na nový multifunkční fotbalový stadion je pak požádáno u Národní sportovní agentury, kam také bude mířit v současnosti připravovaná žádost o dotaci na novou kanoistickou loděnici.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV