Práce na stavbě nové protihlukové stěny u dálničního přivaděče na Pávově vrcholí. „V těchto dnech dělníci osazují sloupy a panely protihlukových stěn a zhotovují zárubní zídky. Dokončuje se také kanalizace a odvodnění plání,“ přiblížil náměstek jihlavské primátorky odpovědný za investice a rozvoj města Petr Ryška.
Stěna u frekventované silnice I/38 bude dlouhá 1054 metrů a vysoká místy až sedm metrů. „Její nejnižší část bude dosahovat 4,5 metru a nejvyšší 6,9 metrů,“ upřesnil Petr Ryška.
Obnovený sjezd
Původní protihluková stěna u hlavního tahu k dálnici D1 mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem už nesplňovala potřebné limity a byla dlouhá pouze 100 metrů. Novou stěnu připravilo Ředitelství silnic a dálnic ČR ve spolupráci s odborem rozvoje města jihlavského magistrátu z betonových panelů osazených do železobetonových, případně ocelových sloupků. Její životnost je výrobcem udávaná nejméně na 30 let.
Součástí stavby je i obnovený sjezd do části města Pávov, který výrazně usnadní tisícům lidí cestu z práce a do práce. „Připravují se nové připojovací a odbočovací pruhy na dálniční přivaděč," doplnil náměstek Petr Ryška.
Náklady na celou stavbu činí téměř 52 milionů bez DPH. Z toho 14,5 milionů bez DPH hradí statutární město Jihlava.
Dopravní omezení
Řidiči i nadále musí v místech stavby počítat s dopravním omezením. Doprava je v úseku Pávova ve směru od Havlíčkova Brodu do Jihlavy svedena do jednoho středového jízdního pruhu. „Provoz je tam ale i přes omezení rychlosti plynulý,“ podotkl Petr Ryška.
Stavba, se kterou se začalo v polovině června, postupují velmi rychle. Nová silnice i protihluková stěna začnou sloužit 15. listopadu 2021, kdy bude stavba předána k předčasnému užívání.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV