Technologie posypu se řídila metodickým návodem k zabezpečení sjízdnosti místních komunikací v zimním období. Schody, přechody pro chodce a veřejné cesty, které nešlo ošetřit strojně, se posypávaly ručně. Na vytipovaná místa se umístilo 130 kusů plastových kontejnerů s posypovým materiálem.
Na zimní údržbu bylo operativně připraveno nastoupit do práce až 50 pracovníků.
Zima, která právě skončila, by se dala považovat spíše za průměrnou.
Do konce roku 2011 vlastně pořádně zima nebyla. Udeřila až v polovině ledna a trvala skoro do konce února. Letos opět sníh nenapadal postupně, ale ve velkém množství a nárazově, což bylo náročné na úklid. Extrémní byly samozřejmě také silné mrazy. Byl proto problém udržet fungující techniku a zvolit správný posyp na komunikace. Samozřejmě, že s velkou zimou bojovali i lidé, kteří pracovali venku. Naopak březen už byl takřka bez sněhu a spíše to vypadalo v některých dnech na teplé jarní počasí.
Poděkování patří také spoluobčanům za pomoc a toleranci při úklidu chodníků, protože změnou takzvaného „Chodníkového zákona“ se některé cesty během zimy vůbec neudržovaly.
SMJ použily na místních komunikacích 768 t soli, 505 t drti, 500 t písku a 113 300 l solanky.
Celkem stála zimní údržba místních komunikací 7 571 283 Kč bez DPH.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jihlava.cz