Kladno: Oprava Sítenského mostu vyjde levněji, stavět se bude v roce 2026

08.11.2024 13:05 | Tisková zpráva

Rada města Kladna rozhodla o přidělení nadlimitní veřejné zakázky v otevřeném řízení na stavební práce metodou Design-Build na rekonstrukci Sítenského mostu společnosti Metrostav TBR. Ta vytvoří projekt a zároveň zhotoví stavbu za 147 milionů korun bez DPH.

Kladno: Oprava Sítenského mostu vyjde levněji, stavět se bude v roce 2026
Foto: Archiv
Popisek: Centrum města Kladno. Ilustrační foto

„Celková cena je oproti původním předpokladům podstatně nižší. Potvrzuje se, že oprava mostu, namísto nesmyslné a předražené stavby nového bezpilířového provedení, byla od začátku jednoznačně správným rozhodnutím,“ uvedl primátor Milan Volf (Volba pro Kladno). Stavební práce podle všech předpokladů začnou v průběhu roku 2026.

Vedení města si v minulosti nechalo vypracovat souhrnný posudek technického stavu mostu včetně stavebně-technického průzkumu s využitím sondážních vrtů. Ten ukázal, že z hlediska mimořádné kvality betonu jsou stávající pilíře bezpečně dlouhodobě využitelné. Je tedy logické, ekonomické, ekologické, a i s ohledem na stavební práce časově úsporné, udělat jen novou vodorovnou konstrukci a sloupy pilířů zachovat, vyžadují totiž jen povrchové opravy a sanování.

Anketa

Prospěje České republice vítězství Donalda Trumpa?

90%
hlasovalo: 8682 lidí

Původní a mnohem nákladnější záměr výstavby nového mostu z roku 2020 podle návrhu renomovaného architekta Josefa Pleskota počítal s bezpilířovým provedením, což bylo podle posudku nevhodné a nevýhodné, v podmínkách Sítenského údolí navíc technicky problematické. Nepočítal ani s teplovodem, který je na mostě zavěšený a musel by být nákladně přemístěn pod zem. Ověřený cenový odhad tohoto návrhu činil necelých 350 milionů korun, a to ještě před dramatickým zvýšením cen ve stavebnictví.

„Hlavním účelem mostu je, aby se řidiči, cyklisté a chodci dostali z bodu A do bodu B. Nezpochybňuji, že pan architekt Pleskot předložil bývalé koalici esteticky zajímavý návrh, ale za stovky milionů navíc opravdu nestojí. My od začátku tento projekt chceme udělat co nejvíce efektivně a ekonomicky,“ říká Milan Volf.

Podle primátora na mostě zůstanou čtyři jízdní pruhy, dva v každém směru, jako tomu bylo doposud. Most samozřejmě získá nové veřejné osvětlení, počítá se také s bezpečnostními zábranami, které zde znesnadní lidem úmysl sáhnout si skokem do údolí na život. Předběžný odhad délky stavebních prací je jeden rok a na nezbytně nutnou dobu se počítá s úplnou uzavírkou. Částečná uzávěra by totiž projekt neúměrně prodražila ale také prodloužila. Životnost mostu po rekonstrukci je odhadována na 80 let.

Sítenský most je dlouhý téměř 114 metrů, 15 metrů vysoký a 19,5 metru široký, zkolaudován byl v roce 1966.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

náhrady

Proč jste je začali řešit až teď? A proč je nezrušíte úplně? Platy máte přeci dost vysoké, tak na co ještě nějaké náhrady? A máte nějak zjištěno, jaká je vůle systém náhrad změnit? Já o tom dost pochybuji, když sleduji debatu o navyšování vašich platů. Ema

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Kladno: Oprava Sítenského mostu vyjde levněji, stavět se bude v roce 2026

13:05 Kladno: Oprava Sítenského mostu vyjde levněji, stavět se bude v roce 2026

Rada města Kladna rozhodla o přidělení nadlimitní veřejné zakázky v otevřeném řízení na stavební prá…