Zpracovatelem plánu je Petr Macejka z ostravské společnosti UDIMO. „Jedná se o strategický dokument na úrovni strategického plánu. Návrhy v něm obsažené jsou zpracovány na odborné bázi na základě rozsáhlé analýzy, rozsáhlé participační fáze a projednání s politiky,“ uvedl Macejka. Své připomínky mohli k plánu udržitelné městské mobility říci na dvou veřejných fórech také občané. Zpracovatel plánu vycházel také z dopravních průzkumů, které realizoval ve městě.
Co se konkrétních témat týče, plán se zabývá například návrhy na zklidnění Spáčilovy ulice a celkově sídliště Oskol omezením rychlosti na 30 kilometrů za hodinu, možnostmi zklidnění průtahu městem od Milíčova náměstí k silničnímu mostu přes řeku Moravu. Řeší i varianty pro cyklodopravu přes silniční most, ulice 17. listopadu, Obvodová, Hulínská a Vejvanovského či možné cyklopruhy přes náměstí Míru a v ulici U Rejdiště.
Plán udržitelné městské mobility se ale zabývá také možnou rekonstrukcí autobusového nádraží, přestože nádraží nepatří městu, nebo také dopady možného zrušení železniční tratě do Zborovic a přesunu nákladu na silniční dopravu. Zpracovatel plánu neopomenul ani návrh východního obchvatu Kroměříže, který by mimo jiné odvedl tranzitní dopravu od části města Kotojedy.
Plán udržitelné městské mobility město získalo díky dotaci ze Státního fondu životního prostředí, která činí jeden milion korun. Stejnou částku radnice přidala ze svého rozpočtu. Plán se zabývá veškerými formami a způsoby dopravy ve městě od pěší dopravy přes městskou hromadnou dopravu, automobilovou dopravu a parkování.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV