Liberec: Po prázdninách vyrazí děti do školy bezpečněji

02.09.2011 14:57 | Zprávy

Během prázdninových měsíců došlo v Ostašově k úpravě křižovatky ulic Ostašovská, Křižanská a Švermova. Nová podoba by měla zajistit zejména bezpečnější dopravu dětí docházejících nebo dojíždějících do základní a mateřské školy, které jsou v bezprostřední blízkosti křižovatky.

Liberec: Po prázdninách vyrazí děti do školy bezpečněji
Foto: liberec.cz
Popisek: Detail liberecké radnice při západu slunce

„Stavebními úpravami před školou byla odstraněna bezpečnostní závada, na kterou v dubnu roku 2009 upozornila dopisem dopravní inspektorát Policie ČR v Liberci. Přechody nesplňovali technické podmínky a normy pro zajištění bezpečnosti chodců a stavební uspořádání křižovatky neodpovídá organizaci provozu. Současně dopravní inspektorát vyzval město k nápravě stavu. Ignorování výzvy může mít za následek zrušení vyznačení přechodů. Podle digitálního dopravního modelu města Liberec je dopravní komunikační zatížení 1.250 vozidel za 24 hodin," vysvětluje Lukáš Martin, náměstek primátorky pro dopravu, rozvoj a technickou infrastrukturu.

Na základě schválené projektové dokumentace byly realizovány stavební úpravy, které přerozdělily rozsáhlý prostor křižovatky. Vyčlenily se nové plochy pro chodce a zejména pro děti dojíždějící a docházející do školy. Zkrátila se délka přechodů a novým uspořádání zastávek autobusu se pro děti snížila potřeba přecházení vozovek. Nové chodníky a dopravní ostrůvky snižují průjezdné profily jízdních pruhů na normové stavy. Společně s uspořádáním zastávek nutí řidiče k snížení rychlosti odpovídající městské komunikaci, jejímu směrovému vedení a všem dopravním potřebám, které se v místě musí uskutečnit.

„Snížení rychlosti průjezdu vozidel místem popřípadě nutnost zastavit vozidlo je jedním z hlavních prvků vedoucí k zvýšení bezpečnosti snadno zranitelných účastníků silničního provozu. Tento cíl je i mimo jiné prioritou státní dopravní politiky," zdůrazňuje náměstek.

Právě nutnost snížit rychlost nebo nutnost zastavit vozidlo za autobusem v zastávce se někomu může zdát kontroverzní. Provoz po komunikaci však není tak vysoký a četnost spojů autobusů relativně malá. Při porovnání s přínosem úprav pro bezpečnost provozu se jedná o nepatrné omezení, které nemá žádný zásadní vliv na plynulost.

„Značný problém je však s vjezdem delších nákladních vozů nebo souprav do ulice vedle školy (odbočka z Křižanské ulice). Přestože došlo i v průběhu stavby ke kompromisním úpravám, dovoluje prostor vjezd do této ulice nejdelším vozidlům nebo soupravám pouze objetím ochranného ostrůvku vlevo.

Zakázka byla pro město na základě otevřeného výběrového řízení realizována společností 1. Jizerskohorská stavební společnost, s.r.o. a celková cena stavby je 1 247 400 Kč a provoz bude po kompletním dokončení stavebních prací na  upravené křižovatce zahájen 1.9.2011

Více o Liberci ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: liberec.cz

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Znojmo: Loucký klášter má 24 nových oken

22:09 Znojmo: Loucký klášter má 24 nových oken

Již devátá etapa výměny oken v Louckém klášteře je dokončena. Na nádvoří Nového Konventu se v přízem…