„Stavebními úpravami před školou byla odstraněna bezpečnostní závada, na kterou v dubnu roku 2009 upozornila dopisem dopravní inspektorát Policie ČR v Liberci. Přechody nesplňovali technické podmínky a normy pro zajištění bezpečnosti chodců a stavební uspořádání křižovatky neodpovídá organizaci provozu. Současně dopravní inspektorát vyzval město k nápravě stavu. Ignorování výzvy může mít za následek zrušení vyznačení přechodů. Podle digitálního dopravního modelu města Liberec je dopravní komunikační zatížení 1.250 vozidel za 24 hodin," vysvětluje Lukáš Martin, náměstek primátorky pro dopravu, rozvoj a technickou infrastrukturu.
Na základě schválené projektové dokumentace byly realizovány stavební úpravy, které přerozdělily rozsáhlý prostor křižovatky. Vyčlenily se nové plochy pro chodce a zejména pro děti dojíždějící a docházející do školy. Zkrátila se délka přechodů a novým uspořádání zastávek autobusu se pro děti snížila potřeba přecházení vozovek. Nové chodníky a dopravní ostrůvky snižují průjezdné profily jízdních pruhů na normové stavy. Společně s uspořádáním zastávek nutí řidiče k snížení rychlosti odpovídající městské komunikaci, jejímu směrovému vedení a všem dopravním potřebám, které se v místě musí uskutečnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: liberec.cz