Všechny tyto velké stavební počiny souvisí s protipovodňovými opatřeními a s akcemi, které k nim termínově přidružilo samo město. Po zhruba jednadvaceti měsících se vrátí i individuální automobilová doprava na nový most v Komenského ulici. Stane se tak 27. února. O pár dní později, v pondělí 2. března, začne uzavírka mostu přes řeku Moravu na Masarykově třídě. V rámci protipovodňových úprav řeky ho čeká demolice a výstavba nového přemostění. Podle investora akce, kterým je Povodí Moravy, s. p., potrvá tato uzavírka zhruba dva roky, tedy až do začátku roku 2022. Po celou dobu zde bude uzavřena komunikace pro všechnu dopravu, ale zůstane zachován koridor pro pěší.
Jak už dříve avizovala radnice, připravila do období, kdy bude přerušena tramvajová doprava mezi hlavním nádražím a centrem města, vlastní investiční akce. Jde o rekonstrukci mostu přes Mlýnský potok v ulici 1. máje a o celkovou rekonstrukci ulice 8. května včetně tramvajové trati. „Smyslem sladění termínu našich akcí s uzavřením mostu na Masarykově třídě bylo využít období, kdy nemohou jezdit po této trase tramvaje, a stihnout během uzavírky mostu i další akce, které by město tak jako tak muselo provést v nejbližší době,“ vysvětluje investiční náměstek primátora Martin Major. Také ulice 8. května bude po dobu rekonstrukce uzavřena pro veškerou dopravu. Rekonstrukce mostu přes Mlýnský potok začne zřejmě v květnu, oprava ulice 8. května začne pravděpodobně již v březnu, obě stavby by měly být hotovy do listopadu letošního roku.
Je zřejmé, že uzavření dvou mostů a jedné ulice bude znamenat dopravní omezení, změny v trasování některých spojů MHD, zavedení výlukových autobusů i další opatření včetně zajištění možnosti zásobování provozoven v místě staveniště. „Právě proto jsme připravili hned dvě veřejná setkání pro občany, kterých se zmíněná omezení dotknou. Budeme veřejnost samozřejmě informovat i dalšími cestami, stejně tak učiní i Dopravní podnik města Olomouce,“ vzkazuje Martin Major. Informace o změnách najdou Olomoučané například na webu města, na stránkách Olomouckých listů (první informace byly zveřejněny již v únorovém čísle), na sociálních sítích města a jistě i v dalších veřejných médiích, která mapují život v Olomouci. Přímo v Galerii Moritz je plánováno zřízení informačního a kontaktního místa pro koordinaci stavby. V prostoru před hlavním nádražím budou v prvním období uzavírky působit informátoři DPMO, kteří budou poskytovat cestujícím informace o změnách v MHD.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV