Na Hlučínské ulici, v úseku od Sadu Boženy Němcové po ulici Palackého povede kompletně nová tramvajová trať. Původní kolejový rošt vystřídá podstatně tišší systém pevné jízdní dráhy. Dne 1. září totiž začne stavba za více než 110 milionů korun, kterou realizuje statutární město Ostrava ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava.
„Město Ostrava a jeho Dopravní podnik se společně snaží už několik let dát svým obyvatelům moderní, bezpečnou a pohodlnou městskou hromadnou dopravu. To znamená nejen nejmodernější vozový park, ale také nejmodernější technologie kolejové dráhy a maximální komfort na všech zastávkách. Po společných investicích v Hrabůvce a Zábřehu teď přichází na řadu Přívoz. A určitě to nebude poslední,“ uvedla Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora pro investice.
Nástupiště zastávky Důl Odra se přesunou do prostorově vhodnějšího místa, kde je komunikace širší. To umožní její využívání MHD i příměstskou autobusovou dopravou. Cestujícím tak odpadne chození ke vzdálené zastávce, protože nástupiště zde vznikne v jednom místě. Přidanou hodnotu představuje nejvyšší možné komfortní provedení, jaké dokáže Ostrava a DPO aktuálně zajistit. V jeho rámci se počítá s bezbariérovými nástupišti, zábradlím, přístřešky nebo bezpečným přístupem po přechodu pro chodce. Samotné vybavení zastávek bude plně odpovídat vysokému standardu, který Ostravané znají například z výškovické zastávky Kotva.
Rekonstrukce, včetně změny systému tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD), vyjde téměř na 45 milionů korun. Bude realizována od 1. září do prosince. Investorem je město Ostrava, stavbu spolufinancuje Integrovaný regionální operačního programu (IROP) EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV