Nově bude data o provozu bikesharingu využívat Dopravní podnik Ostrava, aby zapojil službu do systému veřejné dopravy. Další novinkou bude takzvaný Interactive Voice Response, telefonický robot pro zapůjčení kola pro ty, kteří nemají chytrý telefon nebo připojení k internetu.
Nabídky obou zájemců se lišily ve výši doplatku, kterým bude město přispívat na každou jednotlivou zápůjčku kola. Společnost Nextbike podala nabídkovou cenu 8 korun a 16 haléřů, u společnosti Rekola to byla částka 9 korun, 99 haléřů.
„Když jsme zaváděli bikesharing v roce 2018, ani nás nenapadlo, že bude o půjčování kol tak obrovský zájem. Byl to takový náš městský inkubátor. V Ostravě bylo nejprve pár růžových kol společnosti Rekola, a jen v centru města. Poskytli jsme zázemí a stojany. Postupně se počet kol rozšiřoval a s ním také zájem o jejich půjčování. Pro rok 2019 jsme šli cestou koncese a ve veřejné zakázce vybrali provozovatele bikesharingu tak, abychom přispěli na každou zápůjčku a službě zajistili životaschopnost na celém území města. Měli jsme nakonec provozovatele dva, Rekola zůstala v centru, Nextbike s podporou města působí v celém městě. A když jsme se rozhodovali, zda podporovat z městského rozpočtu bikesharing i pro příští rok, zvažovali jsme opravdu dlouho. Nakonec jsme vyhlásili soutěž na provozovatele systému na jeden rok. Nicméně, naším cílem je, aby se provozovatelé sdílených kol v Ostravě uživili v budoucnu již sami, bez veřejných peněz," uvedla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV