Pardubice: Terminál B slouží jako důležitý uzel pro tisíce spojů ročně

29.01.2025 19:06 | Tisková zpráva

Terminál B, který byl otevřen v červnu 2023, se stal důležitým dopravním uzlem, jenž zásadně zlepšil propojení regionální, dálkové a městské dopravy. Díky svému modernímu zázemí a strategické poloze poblíž hlavního nádraží výrazně usnadňuje a zpříjemňuje přestupy mezi jednotlivými dopravními spoji.

Pardubice: Terminál B slouží jako důležitý uzel pro tisíce spojů ročně
Foto: Archiv
Popisek: Pardubice

„Díky výstavbě Terminálu B mohlo být přemístěno bývalé autobusové nádraží blíže k vlakovému. Vznik Terminálu B zajistil přímou vazbu na sousední hlavní nádraží a také Terminál A, jenž obsluhuje řadu linek městské hromadné dopravy. Terminál B provozuje – a velmi kvalitně se o něj stará – Dopravní podnik města Pardubic. Za kalendářní rok jím projelo 57 422 autobusů, tedy průměrně 157 za den. I to vypovídá o jeho velkém využití, za které jsem rád,“ řekl náměstek primátora za dopravu Jan Hrabal.

Terminál B byl dokončen během jednoho roku s celkovými náklady přibližně 125 milionů korun včetně DPH. Financování projektu bylo zajištěno z více zdrojů – největší část, téměř 87 milionů korun, pokryla dotace z Evropské unie. Zbývající prostředky byly hrazeny ze státního rozpočtu, příspěvku Pardubického kraje a z rozpočtu města Pardubic, které na projekt přispělo částkou 24,1 milionu korun.

Anketa

Mohou Němci přestat cítit vinu za své rodiče, prarodiče a praprarodiče, jak jim radí Elon Musk?

hlasovalo: 4064 lidí

„Statistiky ukazují, že linková doprava tvoří páteř provozu Terminálu B, zatímco mezinárodní a příležitostní doprava plní doplňkovou roli. Z moderního zázemí těží nejen Terminál B, ale také sousední Terminál A, jenž hraje klíčovou roli v městské hromadné dopravě. Z Terminálu A ročně vyjíždí přes 246 tisíc spojů MHD, což je více než čtyřnásobek oproti regionálním a komerčním linkám z Terminálu B. Když připočítáme i těchto 57 tisíc spojů, dostáváme celkem 303 tisíc spojů veřejné dopravy, které obsluhují oba terminály,“ doplnil ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán.

„Zmodernizováním infrastruktury se zlepšily podmínky pro provozovatele veřejné dopravy. Atraktivitu uceleného přestupního uzlu zvýšila výstavba lávky přes nádraží, tu realizovala Správa železnic, a generální rekonstrukce ulice K Vápence v režii statutárního města Pardubice. Jsem rád, že hojně využívané jsou také cyklostojany jak na jižní straně lávky, tak i kryté v Terminálu B,“ uvedl náměstek Jan Hrabal.

Terminál B výrazně přispěl ke zvýšení komfortu, dostupnosti a atraktivity veřejné dopravy v Pardubicích. Nahradil zastaralé autobusové nádraží a poskytuje komfortní zázemí pro cestující i dopravce. Mezi hlavní prvky terminálu patří osm nástupních a dvě výstupní plochy, kryté stojany na kola, světelné tabule, LCD označníky, lavičky a zázemí pro řidiče.

„Zázemí cestujících se zlepší po dokončení rekonstrukce pardubického hlavního nádraží, na jejím západním křídle mají vzniknout nové prostory pro cestující s patřičným zázemím,“ dodal Jan Hrabal.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

USA

Dobrý den, zajímalo by mě, kdo hradil náklady na vaši cestu do USA na inauguraci Trumpa a kolik cesta stála? Byla to vaše soukromá cesta nebo jsme to platili my občané? Já totiž v takové cestě nevidím žádný přínos pro nás občany, ale podle všeho vás tam jelo víc. Možná mi řeknete, že to má nějaký sy...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Plzeň: Na lávce přes Berounku jsou nové infotabule o vodním ptactvu

13:05 Plzeň: Na lávce přes Berounku jsou nové infotabule o vodním ptactvu

Dobrovolníci z plzeňské záchranné stanice živočichů obnovili informační tabulky o vodním ptactvu, kt…