„Díky výstavbě Terminálu B mohlo být přemístěno bývalé autobusové nádraží blíže k vlakovému. Vznik Terminálu B zajistil přímou vazbu na sousední hlavní nádraží a také Terminál A, jenž obsluhuje řadu linek městské hromadné dopravy. Terminál B provozuje – a velmi kvalitně se o něj stará – Dopravní podnik města Pardubic. Za kalendářní rok jím projelo 57 422 autobusů, tedy průměrně 157 za den. I to vypovídá o jeho velkém využití, za které jsem rád,“ řekl náměstek primátora za dopravu Jan Hrabal.
Terminál B byl dokončen během jednoho roku s celkovými náklady přibližně 125 milionů korun včetně DPH. Financování projektu bylo zajištěno z více zdrojů – největší část, téměř 87 milionů korun, pokryla dotace z Evropské unie. Zbývající prostředky byly hrazeny ze státního rozpočtu, příspěvku Pardubického kraje a z rozpočtu města Pardubic, které na projekt přispělo částkou 24,1 milionu korun.
Mohou Němci přestat cítit vinu za své rodiče, prarodiče a praprarodiče, jak jim radí Elon Musk?Anketa
„Statistiky ukazují, že linková doprava tvoří páteř provozu Terminálu B, zatímco mezinárodní a příležitostní doprava plní doplňkovou roli. Z moderního zázemí těží nejen Terminál B, ale také sousední Terminál A, jenž hraje klíčovou roli v městské hromadné dopravě. Z Terminálu A ročně vyjíždí přes 246 tisíc spojů MHD, což je více než čtyřnásobek oproti regionálním a komerčním linkám z Terminálu B. Když připočítáme i těchto 57 tisíc spojů, dostáváme celkem 303 tisíc spojů veřejné dopravy, které obsluhují oba terminály,“ doplnil ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán.
„Zmodernizováním infrastruktury se zlepšily podmínky pro provozovatele veřejné dopravy. Atraktivitu uceleného přestupního uzlu zvýšila výstavba lávky přes nádraží, tu realizovala Správa železnic, a generální rekonstrukce ulice K Vápence v režii statutárního města Pardubice. Jsem rád, že hojně využívané jsou také cyklostojany jak na jižní straně lávky, tak i kryté v Terminálu B,“ uvedl náměstek Jan Hrabal.
Terminál B výrazně přispěl ke zvýšení komfortu, dostupnosti a atraktivity veřejné dopravy v Pardubicích. Nahradil zastaralé autobusové nádraží a poskytuje komfortní zázemí pro cestující i dopravce. Mezi hlavní prvky terminálu patří osm nástupních a dvě výstupní plochy, kryté stojany na kola, světelné tabule, LCD označníky, lavičky a zázemí pro řidiče.
„Zázemí cestujících se zlepší po dokončení rekonstrukce pardubického hlavního nádraží, na jejím západním křídle mají vzniknout nové prostory pro cestující s patřičným zázemím,“ dodal Jan Hrabal.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV