Investici se podařilo realizovat díky dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu, která dosáhla téměř 4,9 milionu korun a činila 90 procent uznatelných nákladů projektu. Zbylých 10 procent nákladů uhradilo město Písek jako zřizovatel školy. Celkové náklady dosáhly 5,41 milionu korun. Většina práce se realizovala během léta a vše se podařilo stihnout v plánovaném termínu do poloviny září.
„S přáním postavit v naší škole výtah přišel před devíti lety náš žák Michal, který byl na vozíčku a pohyb po škole byl proto pro něj problematický, do schodů ho vynášela maminka a deváťáci. Slíbil jsem mu, že když se nám podaří sehnat dost peněz, výtah postavíme. To se nakonec povedlo, jen Michal se toho nedočkal, protože už chodí na střední školu. Ale už jsme s ním mluvili prostřednictvím videohovoru, měl velkou radost a slíbil, že se přijde svézt,“ řekl ředitel ZŠ J. K. Tyla Pavel Koc.
Kromě výtahu mají nyní ve škole k dispozici i speciální pásový schodolez, díky kterému je možné vyvézt vozíčkáře po schodech. „V současnosti žádného vozíčkáře mezi žáky nemáme, ale výtah usnadňuje pohyb třeba dětem, které mají zraněnou nohu, pomáhá i invalidním zaměstnancům a také je mnohem jednodušší přeprava nákladů a zboží mezi patry“ poznamenal Pavel Koc.
Při rekonstrukci dvou jazykových učeben bylo třeba realizovat drobné stavební úpravy, je v nich nová podlaha, nábytek a také potřebná moderní technika. Navíc škola z dotace vybudovala i jeden venkovní záhon a vylepšila i dvě malá atria uprostřed školní budovy, do každého umístila dva velké květináče s jabloní a bylinkami. „Žáci navrhli v rámci projektu participativního rozpočtu, abychom v atriu udělali dřevěnou podlahu a lavičky, na kterých by mohli ve volných chvílích a za pěkného počasí posedět. Zelení jsme začali a jejich nápad chceme v budoucnu realizovat,“ doplnil Pavel Koc.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV