Přestavba plzeňského nádraží a mostů v Mikulášské ulici získala v letošním ročníku soutěže Čestné uznání poroty. Další železniční stavba, modernizace trati Rokycany – Plzeň, v soutěži zvítězila a odnesla si titul Stavba roku Plzeňského kraje 2018.
Výstava od července putovala po Plzeňském kraji, aby představila díla, která se ucházela o titul Stavba roku Plzeňského kraje a další ceny. Všech 32 soutěžních staveb, z toho 20 nominovaných a 13 oceněných, už mohli vidět lidé v Plané, Stříbře, Klatovech, Dobřanech, v budově Západočeské univerzity v Plzni a nyní na Hlavním nádraží v Plzni.
Právě osobnímu nádraží bylo za přestavbu zahrnující přemostění Mikulášské ulice uděleno Čestné uznání v soutěži Stavba roku Plzeňského kraje. Odborná porota ocenila vysoce profesionální provedení a logistiku prováděných prací, probíhajících při neomezeném provozu železniční dopravy. „Jedna z hlavních staveb modernizace železničního uzlu Plzeň, provozně, časově i technologicky náročná, proběhla s minimálními dopady na páteřní železniční a silniční dopravu včetně linek MHD,“ zdůvodnil rozhodnutí odborné poroty její předseda Miloslav Michalec.
Vítězný titul Stavba roku Plzeňského kraje v kategorii dopravních a inženýrských staveb získala také další součást plzeňského železničního uzlu – modernizace trati Rokycany – Plzeň. Ta byla oceněna za vysoce profesionální provedení a za jemné zasazení významné dopravní stavby do krajiny. Porota zároveň vyzdvihla zvýšení technických parametrů železniční tratě, komfortu pro cestující a bezpečnosti železničního provozu. Investorem obou oceněných dopravních staveb byla Správa železniční dopravní cesty.
Uzel Plzeň 2
(foto - Stavba roku Plzeňského kraje)
„Velmi nás těší, že velké stavby, které souvisejí s modernizací plzeňského železničního uzlu, byly nominovány v soutěži a navíc získaly ocenění,“ uvedla Radka Pistoriusová, vedoucí tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), a dodala: „Díky železničnímu projektu Rokycany – Plzeň, jehož součástí je nejdelší tunel v České republice, se zkrátila cestovní doba z Plzně do Rokycan a do Prahy. Po roce provozu můžeme konstatovat, že cestujících, kteří bonus této stavby využívají, přibylo.“
Přínosy pro cestující má i přestavba plzeňského hlavního nádraží. „Pro moderní a rychlejší železniční dopravu byla významná i druhá z oceněných staveb SŽDC, tedy rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba mostů Mikulášská. Z pohledu cestujících byla však nejdůležitější s tím spojená rekonstrukce nástupišť a jejich zastřešení, přístup na nástupiště včetně výtahů a eskalátorů a vybudování nového podchodu ve východní části nádraží,“ dodala Radka Pistoriusová.
Cenu primátora města Plzně obdržela rekonstrukce budovy u Seneckého rybníka, stejně tak Cenu veřejnosti.
Více informací o soutěži najdou zájemci ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV