„Věříme, že nový úsek stezky si rychle najde své uživatele, a hlavně v letních měsících odlehčí již teď hodně využívané stezce podél Velkého Boleveckého rybníka,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. „Nový úsek je příkladem, jak by se měly nové dopravní stavby připravovat. Frekventovanou komunikaci hned při její výstavbě doplnila stezka pro pěší a cyklisty, a to na stavbě, kde se museli domluvit hned tři investoři, tedy Ředitelství silnic a dálnic České republiky jako zástupce státu, Plzeňský kraj a město Plzeň,“ doplnil Michal Vozobule.
Stezku oddělují od komunikace ve velké části její délky svodidla a širší travnatý pás s nově vysázenými javory babyka. Celkem tu bylo vysázeno téměř 200 stromů. Směrem k Velkému Boleveckému rybníku tlumí zvuky protihluková stěna. Celá nová část komunikace Na Sudech dostala také nové veřejné osvětlení. C
yklistům jedoucím z Lochotína umožní nová stezka dojet ke kruhovému objezdu v křížení ulic Na Sudech, Na Roudné a Jateční po širší stezce a vyhnout se tak sezonním zácpám na stezce v ulici U Velkého rybníka. „Její význam cyklisté docení, až bude dokončeno cyklistické spojení ze Štruncových sadů ulicí Luční a Na Roudné. Cyklisté z Lochotína tak získají alternativní spojení do centra, které bude navíc výškově velice příjemné,“ uvedl vedoucí úseku veřejné dopravy a cyklodopravy ze Správy veřejného statku města Plzně Jan Hakl.
S cyklostezkami podél komunikace se počítá i u dalších úseků východního okruhu, jehož celková délka má být sedm kilometrů. Ten propojí Severní Předměstí přes Jateční k Rokycanské ulici a poté údolím Úslavy až k Jasmínové ulici na Slovanech. Dosud vybudované úseky Západního okruhu se již dočkaly souběžných cyklostezek. Například úsek mezi Novou Hospodou a Křimicemi otevřený v roce 2014 zahrnoval i obousměrnou stezku pro pěší a cyklisty vedenou místy až 30 metrů od komunikace.
Stavbu nové komunikace se stezkou v budoucnu ještě doplní lávka nad komunikací, která umožní pěším a cyklistům mimoúrovňově překonat frekventovaný úsek v místě, kde dříve místní přejížděli přes železniční koleje po nechráněném přejezdu z Mikulky k Boleveckému rybníku. Město ale zatím nemá vykoupené potřebné pozemky pro stavbu. Město se na investici v celkové výši cca 650 mil. Kč podílí částkou 150 milionů korun včetně DPH, z toho výdaje na stavbu chodníků a stezky činí více než 35 mil. korun.
Správa veřejného statku města Plzně je příspěvkovou organizací města Plzně, která se dle Statutu města stará o městské nemovitosti, jejich údržbu a rozvoj. V její kompetenci tedy je správa a údržba městských komunikací včetně některých chodníků a stezek, správa veřejného osvětlení a světelného signalizačního značení, správa a údržba lesů, rybníků ale i většiny kašen, fontán, pump a pítek a vybraných parků a lesoparků, jako je např. Borský park, Lochotínský park, Lobezský park, park Potoční a Košutecké jezírko či lesoparky Homolka a Špitálský les.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV