„Od svátků najela vozidla naší společnosti při zimní údržbě obecních silnic více než 300 kilometrů. Údržba chodníků si vyžádala dalších 80 ujetých kilometrů. K dnešnímu dni jsme použili 10 tun soli a 25 tun inertního posypového materiálu, nejnáročnější byly povánoční pátek a sobota,“ uvedl Dušan Michejda, mistr údržby komunikací ve společnosti Smolo Třinec, která na Třinecku (přímo nebo jako subdodavatel fy Vykrut) zajišťuje oboustranně sjízdnost 55 tisíc m2 silnic II. třídy a 62 tisíc m2 chodníků (o „jedničkové“ silnice pečuje Správa silnic Moravskoslezského kraje).
Podle řidiče Tomáše Macury, který v oboru pracuje již dvacet let, je to nejteplejší prosinec, který si pamatuje. „V minulosti jsme zpravidla odklízeli sníh a sypali souvisle jen s menšími přestávkami od listopadu do poloviny března. Z mé zkušenosti jsou nejmrazivější leden a únor, takže si myslím, že sníh teprve přijde. Každopádně je viditelná změna klimatu. Pořádnou zimu jsme tu měli naposledy v roce 2010,“ uvedl Macura, který ve Smolo společně s kolegy obsluhuje velký sypač Mercedes s pluhem, dále mají k dispozici sypače s úzkou radlicí na plužení chodníků Nilfisk, nakladače Bobcat pro úklid parkovišť a odstavných ploch a mechanizaci pro nakládání posypu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV