Vsetín: Stavba čtyřpruhové silnice I/57 podél Vsetínské Bečvy si vyžádá dopravní omezení

03.01.2025 16:14 | Tisková zpráva

Stavba přeložky silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím se neobejde bez dopravních omezení. Během prací na akci „/57 Semetín – Bystřička, 2. stavba“ bude v jarních měsících nutná trvalá uzavírka místní komunikace, takzvané objížďky okolo Bečvy.

Vsetín: Stavba čtyřpruhové silnice I/57 podél Vsetínské Bečvy si vyžádá dopravní omezení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dolní náměstí ve Vsetíně

ŘSD upozorňuje obyvatele obcí Bystřička, Jablůnka a Pržno na zvýšenou intenzitu provozu nákladních automobilů z důvodu nutnosti návozu stavebního materiálu. „Primárně budeme využívat silnici I/57 a v menší míře také navazující místní komunikace. Dále již neplánujeme žádné dlouhodobější uzavírky, ale může docházet k částečným krátkodobým dopravním omezením s ohledem na realizaci přeložek inženýrských sítí,“ vysvětlil správce stavby ŘSD Pavel Dvořák.

Během první poloviny roku 2025 bude ŘSD pracovat na přeložkách inženýrských sítí, hlubinném založení mostů a provádět zemní práce na hlavní trase silnice I/57 a komunikace III/05732. „Propojení obcí Pržno a Jablůnka zachováme po mostu přes Vsetínskou Bečvu, a to nejméně do třetího kvartálu roku 2026. Panelový chodník v obci Bystřička budeme během výstavby udržovat ve schůdném stavu,“ doplnil Dvořák.

Anketa

Bude pro Českou republiku rok 2025 lepší, než ten proběhlý?

5%
93%
hlasovalo: 15242 lidí

Nový úsek je pokračováním přeložky silnice I/57 mimo zastavěné území, navazuje na dokončenou stavbu „I/57 Semetín –Bystřička, 1. stavba“. Budoucí přeložka řeší jednu z etap výstavby silnice R57 Valašské Meziříčí – Vsetín v části Bystřička – Jablůnka. Jde o spojení největších měst v regionu; ve Vsetíně a Valašském Meziříčí žije téměř 50 000 lidí a projede tam denně kolem 13 000 aut.

Součástí stavby je šest mostů, dva podchody pro pěší, mimoúrovňová křižovatka a pět protihlukových stěn dohromady dlouhých 4,2 kilometru. Přeložka nahradí nevyhovující směrové, výškové a šířkové uspořádání stávající silnice, úrovňová křížení s železniční tratí v Bystřičce a v Jablůnce, průjezdy těmito obcemi a území s aktivními sesuvy na silnici.

Silnice I/57 tvoří páteřní komunikaci spojující Opavu, Fulnek, Nový Jičín, Valašské Meziříčí, Vsetín s ukončením na hranici se Slovenskem. Úsek Valašské Meziříčí – Vsetín je ten nejzatíženější v celé trase a tvoří páteř dopravního systému v údolí Vsetínské Bečvy. Rychlostní směrově rozdělená silnice se stane novou dopravní osou a zároveň zajistí napojení na dálnici D1. Převedením dopravy na rychlostní přeložku se staré silnici výrazně odlehčí a vznikne kapacitní a bezpečná komunikace.

I/57 Semetín-Bystřička, 2. stavba
Hlavní trasa:
délka: 4400 m
počet stavebních objektů: 111
zhotovitel: MI Roads a.s., Doprastav a.s., Duna Aszfalt
cena stavby dle smlouvy: 1 706 712 436 Kč bez DPH
zahájení realizace: 9/2024 zprovoznění: 9/2027

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Ostrava: Ve městě začaly platit vlastní stavební předpisy, mění se také územní plán

11:17 Ostrava: Ve městě začaly platit vlastní stavební předpisy, mění se také územní plán

Ostrava využila pravomoci, které jí dává nový stavební zákon, aby připravila vlastní pravidla pro vý…