„Nejen kamery, ale celý technický systém je momentálně na hranici své životnosti. Připravujeme proto modernizaci, která by zohlednila obrovský technický a technologický pokrok, k němuž od roku 2005 došlo, ale také reagovala na oprávněné stížnosti a potřeby obyvatel Zlína,“ uvedl ředitel Městské policie Zlín, Milan Kladníček.
Jestliže nyní snímá každá kamera pouze jeden jízdní pruh, nová technologie dokáže vyhodnocovat záběry z celé šíře vozovky, a to navíc v obou jízdních směrech. Úplnou novinkou je možnost doplnění tzv. úsekového měření místy s měřením okamžité rychlosti. To má smysl především v členitých částech města, kde velké množství řidičů neprojede pod oběma měřícími body.
„Zásadní myšlenkou při vzniku tohoto systému bylo zklidnění silničního provozu a vynucení dodržování nejvyšší dovolené rychlosti. Troufnu si říci, že v tomto ohledu kamery svůj účel splnily a v důsledku tak přispěly nejen ke zvýšení bezpečnosti, ale také plynulosti silničního provozu,“ dodal ředitel Kladníček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV